Menu

Maanteeamet hoiatab õhtul ja öösel libeduseohu eest

  • Kirjutas Võrumaa Teataja

Võrumaa Teataja

Riigi ilmateenistuse prognooside kohaselt võib lähiöödel tulla öökülma, mistõttu tuleb valmis olla, et teed võivad öösiti ja varahommikuti libedad olla.

„Maanteeamet teehoolde tellijana kinnitab, et kõik riigiteede hooldust tegevad ettevõtjad on talihooldeks valmis, kuid sellele vaatamata võivad teed järsku libedaks muutuda,“ kinnitas hooldeosakonna juhataja Rainer Kuldmaa ameti teatel. „Seetõttu on sõidukiiruse valimine eriti oluline – lubatud suurim sõidukiirus ei ole liiklejatele kohustuslik.“

Sõidukijuht peab alati arvestama, et talvised sõiduolud erinevad kardinaalselt suvistest ning ootamatut libedat teed tuleb võtta praegusel aastaajal normaalse nähtusena. Lisaks sellele tuletab maanteeamet autojuhtidele meelde, et auto vajab kindlasti enne talve ülevaatamist. Ühelt poolt on olulised talverehvid, kuid samuti tuleb kontrollida sõiduki tehnilist olukorda ja varustust.

Talverehvide kohustuslik kasutusaeg on alles ees, kuid naastrehvide kasutamine on lubatud alates 15. oktoobrist. Maanteeameti liiklusohutuse eksperdi Villu Vane sõnul eraldi korraldust rehvide vahetuseks keegi ei anna – rehvide vahetamise otsuse teeb iga juht ise ilmastikuolude ja oma igapäevase teekonna põhjal. „Rehvivahetuse täpne aeg sõltub eelkõige teeoludest ning sellest, kui palju ja millistel teedel sõidetakse. Maanteeamet täpset kuupäeva ette ei kirjuta,“ selgitas Vane, kelle sõnul peavad 1. detsembriks kõigil autodel all olema talverehvid.

„On elementaarne, et auto peab läbima tehnoülevaatuse ausalt. Sügise hakul peaks iga autojuht ise üle vaatama tulede, autoakende ning kojameeste seisukorra,“ lisas Vane.

Hea nähtavuse tagamiseks tuleb regulaarselt puhastada klaasipühkijaid. Vajalik on puhastada tuuleklaasi ka seestpoolt, et see ei hakkaks madalalt paistva päikese käes sillerdama. Samuti peavad olema õigesti reguleeritud auto tuled. Kõige lihtsam viis tulede kontrollimiseks on suunata valgusvihk siledale pinnale, nagu hoone sein või garaažiuks ning kui laternate valgusvihu kõrgus on ühesugune, siis on tuled korras. Juhul, kui need näitavad erinevalt, tuleb lasta tuled korda teha.

„Autos peab käeulatuses olema ohutusvest, et juht saaks seda halva nähtavuse korral ning pimedal ajal hädapeatudes autost välja astudes kanda. Mõistlik on autos hoida mõnda helkurit, et hädapeatuse korral oleksid ka kaassõitjad autost väljudes märgatavad,“ tõi Vane välja.

Pimedal ja märjal ajal liigeldes tuleb hoida ohutut pikivahet ning vältida ohtlikke manöövreid. Olenemata hooldenõuetest ja tehtud hooldetöödest võivad teed muutlikes ilmaoludes ikkagi ootamatult libedaks muutuda.

Kommentaarid  

0 #1 Ruth 2017-10-19 18:05
Miks kunagi Võrumaa Teataja paberlehes pole sellist uudist.
Tsiteeri | ebasobiv
0 #2 ebaloogiline 2017-10-19 20:30
Ruth kirjutas:
Miks kunagi Võrumaa Teataja paberlehes pole sellist uudist.
Sest väga vähesed ostavad seda!
Tsiteeri | ebasobiv
-2 #3 Tom 2017-10-19 21:12
Rahvas, valige õige sõiduvahend ja muidugi ka õiged rehvid, olen aastast 91 sõitnud neid kirutuid Haanjamaa teid ja ei ühtegi pahandust, autoks MB S320 ja rehviks Nokia Hakkepilitta 9 ja sel ,aastal sama rehv teist aastat, isegi unes ei näe probleemi, nael kummi kallid kaasmaalased.
Tsiteeri | ebasobiv
+1 #4 Eeee 2017-10-20 07:28
kas hetkel võib juba naastrehvidega sõita?
Tsiteeri | ebasobiv
+3 #5 Eeee le 2017-10-20 10:05
Eeee kirjutas:
kas hetkel võib juba naastrehvidega sõita?

Juba 15 oktoobrist, turvalist liikleist.
Tsiteeri | ebasobiv

15 PÄEVA ENIMLOETUD

VIIMASED