Menu

.      

FOTOD Võrumaa Teataja käis avastamas: seekord lennukisimulaatoris

  • Kirjutas Heleri Lakur

Lennukisimulaatoris ei hakka kunagi igav. Suureks abiks on instruktori teadmised ja kaaspiloodi toetus. Fotod: AIGAR NAGELEnam kui 60 kilomeetri kaugusel Võru linnast, Tartu linna piiril asub Eesti üks tipprakenduskõrgkoole – Eesti lennuakadeemia.

Selles kõrgkoolis saavad tuule tiibadesse Eesti parimad piloodid, lennujuhid, sideoperaatorid ja lennundusettevõtete käitajad ning õhusõidukite mehaanikud. Muide, viimasele ametikohale otsitakse tööturul inimesi tikutulega taga. Selleks, et pilootidest ja lennujuhtidest saaksid pädevad ka päris elus, tuleb neil läbi teha sadu lennutunde simulaatorites. Mis asi see simulaator on ja kui lihtne tegelikult piloodiks õppida on? Seda uuris ka Võrumaa Teataja ning käis lennusimulaatoris lendamist ise proovimas. Reporteri kaaspiloodiks oli Ring FMi raadiosaatejuht Kristjan Veedler ning ringkäiku toetas põnevate faktidega Eesti Lennuakadeemia turundus- ja kommunikatsioonijuht Illari Lään.

Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt” ehk reporter simulaatoris

Kui te arvate, et lennukisimulaatorisse istudes on sul kõik ühe hoobiga selge – võta ainult juhisest kinni, lülita lennukimootorid sisse, alla sa ju nagunii ei kuku –, siis päriselt see nii lihtne pole. Ka simulaatorisse istudes tuleb kogu tähelepanu koondada mitte aknast väljavaatamisele, vaid juhtpaneelile, kus on rohkem kui 30 lülitit ja näidikut.

Eesti lennuakadeemia turundusjuhi Illari Lääne (pildil) sõnul on praegu kõige suurem nõudlus lennundusmehaanikute järele. Tikutulega otsitakse taga avioonikuid ehk lennundustehnika elektriinsenere. FOTOD: Aigar Nagel

Edasi lugemiseks palun logige sisse

Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja
digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT.

20 PÄEVA ENIMLOETUD