Menu

.      

Märtsist saavad abivajajad politseile, kiirabile või päästele helistada vaid numbril 112

  • Kirjutas Heleri Lakur

Selline näeb välja häirekeskuse Lõuna keskuse töösaal Tartus. Lõuna keskuses tegeleb inimeste aitamisega kokku 37 töötajat, kelle seas on päästekorraldajad, kes vastavad inimeste kõnedele, logistikud, kes juhivad abiandjad abivajajani, ja valvevahetuse juhid, kes vastava keskuse töötajate ühe vahetuse tööd koordineerivad. Foto: AIGAR NAGEL

Häirekeskus võtab ööpäevas vastu 2700 kõnet, nendest umbes 800 hädaabikõnet jõuab Lõuna regiooni keskusesse kuuest maakonnast: Jõgeva-, Viljandi-, Valga-, Tartu-, Põlva- ja Võrumaalt.

Kuna Eestis on kasutusel vaid üks hädaabinumber, milleks on 112, siis häirekeskusele teadaolevalt on viimase viie aasta jooksul vanale, mitteaktiivses kasutuses olevale numbrile helistatud keskmiselt kaks protsenti kordadest.

Vana number 110 läheb lõplikult kinni

„Kuigi protsentuaalselt on see väike number, ei ole meil õnnestunud seda päris nulli veel viia. Sellest hoolimata on viie aastaga numbri valimine järjekindlalt vähenenud ja liigume sulgemise vaates igati plaanipäraselt,” sõnab Lõuna keskuse juhataja Annika Sirk toimetusele. Sirgu sõnul lisati helistajate ärgitamiseks vanale numbrile automaatteavitus, mis on seal juba suve algusest. „See teavitab helistajat, et kõne suunatakse ja number lõpetab töö 29. veebruaril. Alates 1. märtsist 2020 teavitab valelt numbrilt politseiga ühendust otsivaid inimesi automaatteavitus, et number on suletud ja tuleb valida 112. Reaalselt puudutab see õnneks väga vähest osa elanikest,” põhjendab Sirk.

Edasi lugemiseks palun logige sisse

Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja
digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT.


 

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD