FOTOD Sotsiaalkindlustusameti Võru kontor kolis uude kohta
- Kirjutas Heleri Lakur
Sotsiaalkindlustusameti Võru klienditeenindus vahetas möödunud nädalal oma asukohta. Uued ruumid ja büroo avati ametlikult eile (29. jaanuaril) endises maanteeameti majas Võru linna peatänava ääres aadressil Jüri 18 seniste polikliinikumaja ruumide asemel.
Uus asukoht ligipääsetavam
Sotsiaalkindlustusameti personali- ja haldusosakonna juht Karina Madis põhjendas kolimist sobivamate ruumide leidmisega. „Ühelt poolt on meile oluline olla nähtaval ning klientidele hästi ja mugavalt ligipääsetav, kuid samuti puudus meie eelmises kontoris hea ligipääs liikumisraskustega inimeste jaoks,” põhjendab Madis.
Näiteks oli Võru siiani ainus kontor, kus klienditeenindus asus teisel korrusel. „Kui tavapäraselt püütakse hoida seda joont, et klienditeenindus asub esimesel korrusel ja on otse tänavalt ligipääsetav, siis need mured said uue kontoriga lahendatud,” selgitab Madis.
Ametikohti juurde
Kliendi jaoks teenustes mingisuguseid muudatusi ei kaasne. Muutub ainult asukoht, kus teenuseid osutatakse. Küll aga pole välistatud, et tulevikus võetakse Võru kontorisse tööle uusi inimesi. „Sotsiaalkindlustusamet värbab kompetentsi mitte asukohapõhiselt. See tähendab, et kui töötaja lahkub näiteks Tallinna kontorist, siis uut inimest tema asemele otsime me üle terve Eesti, mitte ainult Tallinnast.
Kui just tegemist ei ole klienditeenindustööga, mis on seotud asukohaga. Oleme Võrust leidnud oma meeskonda mitmeid häid ja tugevaid tegijaid ning loodetavasti leiame ka tulevikus. Nii et tasub hoida pilk peal meie töökuulutustel meie kodulehel ja ka tööotsinguportaalides,” selgitab Madis.
Seadusemuudatused toovad inimesed kohale
Sotsiaalkindlustusameti andmetel külastas Võru, Põlva ja Valga klienditeenindusi 2019. aastal umbes 21 000 klienti. Personali- ja haldusosakonna juht Karina Madis ütleb, et üha rohkem kasutavad kliendid ka nende teisi kanaleid: helistatakse infotelefonil 612 1360 või kirjutatakse sotsiaalmeediasse.
„Võrreldes eelmiste aastatega on vähenenud klienditeenindustesse pöördujate arv circa 20 protsenti,” märgib Madis. Samas tõdeb ta, et kliendipöördumiste arv tõuseb alati, kui tuleb mõni suurt sihtrühma puudutav seadusemuudatus. Näiteks kasvatasid muudatused tulumaksuseaduses mullu kliendipöördumisi oluliselt. „Kõige rohkem uuritakse klienditeenindustes puudeteemade ja toetuste kohta. Ka perehüvitiste ja pensionite teemalised küsimused toovad inimesed meile klienditeenindusse,” lisab Madis.