Menu

Võistluse „Tamula jää 2017” ohutusülem vajus võistluspäeva hommikul autoga läbi jää

Sõiduk Dodge Ram vajus läbi Tamula järve jää umbes paari-saja meetri kaugusel kaldast. Õnnetuskohal oli vee sügavus neli-viis meetrit.  Foto: ANDREI JAVNAŠAN

PILDIGALERII ÕNNETUS • Laupäeval pidi algama jäärajasõit „Tamula jää 2017”, mis aga võistluspäeva hommikul toimunud sündmuste tõttu ära jäi. Ürituse korraldaja Pait Reimani sõnul ei andnud ta korraldust ürituse ärajätmiseks, samuti ei kuulu ürituse ärajätmine päästeameti pädevusse. Info võistluse ärajätmise kohta andis päästeametile Reimani sõnul sõidukiga läbi järvejää vajunud võistluse ohutusülem Mait Soolepp.

„Soolepp läks järvejääle, eirates kellaaega ja ohutusnõudeid. Luba järvejääle minekuks oli võetud võistluspäeval kella 8–17. Soolepp läks jääle pimedas, uduga, vales kohas ning valis selleks vale sõiduki. Kui võistlusautode kaal on kuskil tonni ringis, siis Soolepp läks jääle sõidukiga Dodge Ram, mis kaalub umbes kolm tonni,” selgitab Reiman. „Läbivajumise koht oli võistluspaigast umbes 100 meetri kaugusel ja jäi eelnevatel nädalatel toimunud võistluste piirkonda, kus jää oli pärast võistlusi ohtlik,” lisab Reiman.

„Kuna oli sulailm ja ka natuke lund sadanud, siis otsisime neljapäeval ja reedel välja kuivemad kohad ning tegime võistluse jaoks täiesti uue raja, mille tähistasime kuuseokstega. Paar nädalat varem toimunud mootorrataste võistlusest olid järvejääle tekkinud sooned, kust vesi läbi imbus. Nädal tagasi toimus järvel autode võistlus, mis läbis kohati mootorrataste võistlusrada. Auto raskusega vajub jää alla ja vesi tuleb pinnale, auto kaugenedes läheb vesi alla tagasi. Vee liikumise tagajärjel tekivad augud, vesi kulutab jääd. Kuna seetõttu olid jääle tekkinud märjad kohad, siis ei saanud me vana rada kasutada ja viisime turvalisuse huvides raja märgadest kohtadest 100 meetri kaugusele,” täpsustab Reiman raja loomise üksikasju.

Kommentaarid  

+13 #1 Korraldustiimi pooldaja 2017-01-31 11:17
Antud lugu näitab väga hästi kuidas Pait Reiman teeb asju ainult raha pärast. Inimeste turvalisusest on tal täiesti savi. Artiklis vabandab sõitjate ees, et need ei saanud sõita vee alla vä? Kahju kui inimesel ajude asemel puhub tuul!
Tsiteeri | ebasobiv
+9 #2 Linnakodanik 2017-01-31 11:18
Küsimus ikka selles kuidas on tagatud, et reostust ei tekkinud, sellest artiklis juttu ei olnud, Pait hämab!
Tsiteeri | ebasobiv
+8 #3 Samuti toetan korraldajaid 2017-01-31 12:43
Ainuõige otsus korraldajate poolt! ...tühja see ohutus ja inimelud, peaasi et raha kätte saaks või?!
Tsiteeri | ebasobiv
+3 #4 no mida veel 2017-01-31 13:17
Korraldustiimi pooldaja kirjutas:
Antud lugu näitab väga hästi kuidas Pait Reiman teeb asju ainult raha pärast. Inimeste turvalisusest on tal täiesti savi. Artiklis vabandab sõitjate ees, et need ei saanud sõita vee alla vä? Kahju kui inimesel ajude asemel puhub tuul!

auto kaal oli 3000t????
Tsiteeri | ebasobiv
+6 #5 Nojah 2017-01-31 14:51
Loogiliselt võttes misvahet sel on et auto kaalus kolm tonni. Võistlusauto näiteks mingi subaru kaalub 1800kg ja mingi väiksem äratõmbamis auto näiteks Kia Sorento kaalub 2200 kg see kokku annab 4 tonni, siis oleks saanud kaht autot sikutada veealt välja. Olen igati poolt võistluse ärajätmise suhtes. Nojaa arvestades Pait Reimanit, siis sel tüübil küll midagi korras pole.
Tsiteeri | ebasobiv

VIIMASED