Menu

.      

Valitsus kavandab maakonna bussiliinidel tasuta sõitu

FOTO: VT

Uus valitsus plaanib alates 2018. aastast võimaldada inimestel maakondlikel bussiliinidel sõita tasuta, tegemist on nende liinidega, mida riik praegu nagunii suures ulatuses doteerib - reformierakondlasest endine majandusminister Kristen Michal näeb sammus tagurpidikäiku, kirjutab ERR-i uudisteportaal.

Riik maksab praegu omavalitsuste piire ületavate maakondlike bussiliinide käigus hoidmisest kinni kaks kolmandikku. Majandusministeeriumi plaan näeb ette, et alates 2018. aastast hakkab see summa olema oluliselt suurem, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"See on nii suur, et see korvaks ära täna kogutava piletihinna ja lisaks võimaldaks veel tihendada bussiliine lihtsalt sellepärast, et kui ühistransport on kättesaadav, siis võib eeldada, et ka reisijaid on rohkem," selgitas majandusminister Kadri Simson Keskerakonnast.

Koalitsioonileppesse on piletitulu katmise ning liinide tihendamise ja parandamise jaoks ette nähtud riigieelarvest täiendavad 21 miljonit eurot aastas.

"Ühsitransport on optimaalne võimalus, et inimesed saavad elada seal, kus nad elavad, aga leida ka tööd kodust kaugemal kui seni," ütles Simson.

Bussifirma ATKO teenindab riigi doteeritavaid maakonnaliine üheksas maakonnas. Firma juht Margo Tomingas suhtub maakondlike liinide tasuta muutmisesse positiivselt.

"Täna juba üks suur grupp reisijatest, kelleks on õpilased, on ju sisuliselt tasuta. Mina arvan, et kohapealsetele inimestele, kes on põhisihtrühm, on see mõistlik plaan, sest maal on liiklus hõre ja vajalikud infrateenused on viidud inimestest kaugemale, kui need eelnevatel aegadel on olnud," rääkis Tomingas.

Endine majandusminister, opositsioonilisse Reformierakonda kuuluv Kristen Michal ei usu, et lisaraha andmine meelitaks inimesi rohkem bussiga sõitma. Tema sõnul on selleks vaja hoopis suurendada kvaliteeti.

"Lihtsalt raha lisamine ühistranpsorti ei anna kasutajale paremat tulemust. Kindlasti toob see ka mingid moonutused ühistranporditurul. Ilmselt need rahahulgad kasvavad esialgselt, aga siis ongi küsimus, et mis see siis inimesele tagasi annab tegelikult," kommenteeris Michal.

Tema sõnul ei ole inimesel vahet, kas buss on tasuta või tasuline, kui see ei sõida temale vajalikul marsruudil.

"Aga see, et paneme lihtsalt raha juurde, bussid muudkui vuhisevad, tsirkuleerivad, aga inimestele liinid endiselt ei sobi, ei ole hea plaan," märkis Michal.

Simson ütles, et 2018. aastast kehtima hakkava muudatuse üksikasjad ei ole veel selged. Ka bussivõrgu uuendamine on üks teema, mis vajab tema sõnul veel täpsemaid analüüse ja otsuseid.

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD