Menu

Valitsus kavandab maakonna bussiliinidel tasuta sõitu

  • Kirjutas Võrumaa Teataja

FOTO: VT

Uus valitsus plaanib alates 2018. aastast võimaldada inimestel maakondlikel bussiliinidel sõita tasuta, tegemist on nende liinidega, mida riik praegu nagunii suures ulatuses doteerib - reformierakondlasest endine majandusminister Kristen Michal näeb sammus tagurpidikäiku, kirjutab ERR-i uudisteportaal.

Riik maksab praegu omavalitsuste piire ületavate maakondlike bussiliinide käigus hoidmisest kinni kaks kolmandikku. Majandusministeeriumi plaan näeb ette, et alates 2018. aastast hakkab see summa olema oluliselt suurem, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"See on nii suur, et see korvaks ära täna kogutava piletihinna ja lisaks võimaldaks veel tihendada bussiliine lihtsalt sellepärast, et kui ühistransport on kättesaadav, siis võib eeldada, et ka reisijaid on rohkem," selgitas majandusminister Kadri Simson Keskerakonnast.

Koalitsioonileppesse on piletitulu katmise ning liinide tihendamise ja parandamise jaoks ette nähtud riigieelarvest täiendavad 21 miljonit eurot aastas.

"Ühsitransport on optimaalne võimalus, et inimesed saavad elada seal, kus nad elavad, aga leida ka tööd kodust kaugemal kui seni," ütles Simson.

Bussifirma ATKO teenindab riigi doteeritavaid maakonnaliine üheksas maakonnas. Firma juht Margo Tomingas suhtub maakondlike liinide tasuta muutmisesse positiivselt.

"Täna juba üks suur grupp reisijatest, kelleks on õpilased, on ju sisuliselt tasuta. Mina arvan, et kohapealsetele inimestele, kes on põhisihtrühm, on see mõistlik plaan, sest maal on liiklus hõre ja vajalikud infrateenused on viidud inimestest kaugemale, kui need eelnevatel aegadel on olnud," rääkis Tomingas.

Endine majandusminister, opositsioonilisse Reformierakonda kuuluv Kristen Michal ei usu, et lisaraha andmine meelitaks inimesi rohkem bussiga sõitma. Tema sõnul on selleks vaja hoopis suurendada kvaliteeti.

"Lihtsalt raha lisamine ühistranpsorti ei anna kasutajale paremat tulemust. Kindlasti toob see ka mingid moonutused ühistranporditurul. Ilmselt need rahahulgad kasvavad esialgselt, aga siis ongi küsimus, et mis see siis inimesele tagasi annab tegelikult," kommenteeris Michal.

Tema sõnul ei ole inimesel vahet, kas buss on tasuta või tasuline, kui see ei sõida temale vajalikul marsruudil.

"Aga see, et paneme lihtsalt raha juurde, bussid muudkui vuhisevad, tsirkuleerivad, aga inimestele liinid endiselt ei sobi, ei ole hea plaan," märkis Michal.

Simson ütles, et 2018. aastast kehtima hakkava muudatuse üksikasjad ei ole veel selged. Ka bussivõrgu uuendamine on üks teema, mis vajab tema sõnul veel täpsemaid analüüse ja otsuseid.

Kommentaarid   

+1 #1 Üllar 2016-11-30 23:13
Et ja tartu ja valga ja haapsalu ja pärnu ja kuressaare linnaliinide bussid peaksid ka tasuta sõit olema selles linnas kus inimesed on sissekirjutatud , ja neile oleks vaja täpselt samasugune roheline ühistranspordi kaarti nagu on kehtiv tallinnas ja harjumaal. Et tallinlased kes on sissekirjutatud tallinnas saavad tasuta sõit, ja kes elavad harjumaal neile kaardiga on soodsam 20%. Et see on harjumaalasele. Et mis muud kohad tallinnas kaugel on seal peaksid hinnad olema tasuta või üldsegi odavamalt. Et niisiis. Ja mõelge. Nende sõnade järgi et mis on vaja et ääremaalastel ja muudes vaestes linnades inimestel pole raha sõita igakord mittukorda nädalas koju ja tööle et egagi selles palkadest ja või üleüldse töövõimetu invaliidsuse või eluaegse vanaduse pensioni summa pole selline. Kõigil ei ole sõiduautod ka. Ja kellel tervise probleemid neile ei saa autoga isesõita või kaaslastega kes on kõik korras terve et, kuid kas sellist asja üldiselt võtab iga maavalitsus ja linnavalitsus ja ka vallavalitsused . Seadusega vastu et oma piirkonna ja naaber piirkonnaga et aidata oma rahvaid oleksid mingit väljapääsu ja kergetatud eluviisid.
Tsiteeri | ebasobiv
+2 #2 Üllar 2016-11-30 23:14
Et mina olen just selle poolt võrumaa ja valgamaa ja põlvamaa konna liinibussid peaksid tasuta olema ja kaugliinibussid tasulised. Kuid ka ei peaks olema sellist hullumeelset moodi kirvest selja lööma kõik maksavad sellist soolast rõvedad hinda ohtralt.
Tsiteeri | ebasobiv
+3 #3 Marko 2016-11-30 23:15
Tallinnas on ammu tasuta ??
Tsiteeri | ebasobiv
0 #4 Maarja 2016-11-30 23:16
Maaliinid?
Tsiteeri | ebasobiv
0 #5 Marko 2016-11-30 23:16
linnas peaks inimesed kas jala käima või rattaga sõitma
Tsiteeri | ebasobiv

LOE VEEL

LOE VEEL

15 PÄEVA ENIMLOETUD