Uuring: lastele eelistatakse anda joogiks kraanivett ja piima

Uuringufirma Rait Faktum & Ariko päris lapsevanematelt laste ja nende endi tarbimisharjumuste kohta – küsitlusest selgus, et Eestis eelistavad lapsevanemad anda lastele joogiks enim vett ja piima.

Uuringu tulemused näitasid, et Eesti lastevanemad on terviseteadlikud ning eelistavad lastele anda enim joogis vett ja piima. Populaarsed olid ka mahl või nektar ning morss või mahlajook. Juba oluliselt vähem antakse lastele joogiks jogurtit ja karastusjooke. Taimne piim ja muud joogid moodustasid marginaalse osa.

Vanemate soo ja vanuse lõikes põhimõttelisi erinevusi ei esinenud, ent mõnevõrra erineb venekeelne rühm eestikeelsetest – tunduvalt vähem on venekeelsete seas tavalise kraanivee andjaid ning sellevõrra rohkem pudelivee ja piima andjaid.

Kõige tervislikumateks jookideks peetigi kraani- ja pudelivett, vähem sobivaks aga piima ja teisi jooke. Seejuures on tallinlaste hinnangul piim oluliselt vähem tervislik valik kui maal.

Lapsevanemate endi eelistuses on kõige populaarsem juua kraanivett ja madala soolasisaldusega pudelivett. Maitseveed ja kõrge mineraalsusega pudeliveed moodustasid vaid murdosa.

Uuringus osalejatest 72 protsenti leidsid, et väikelapsed peavad jooma pool kuni poolteist liitrit vett päevas. Suuremate laste puhul aga peeti vajalikuks pooleteise kuni kahe liitri vee joomist päevas. Kui küsiti lapsevanemate veetarbimise harjumusi, siis olid populaarseimad vastused "poolteist kuni kaks liitrit" ja "kaks-kolm liitrit". Naised hindavad täiskasvanute vee tarbimise vajadust madalamalt kui mehed.

Uuringus küsiti lapsevanematelt ka seda, kas nad arvavad, et kõrge mineraalsusega vee liigtarbimisel võib kaasneda mineraalide üleküllus. Sellist ohtu nägi 29 protsenti küsitletutest, 38 protsenti seda ei näinud ja 33 protsenti ei osanud öelda. Mõnevõrra erinev oli taaskord venekeelsete inimeste arvamus: venekeelsetest 61 protsenti pidas kõrge mineraalvee liigtarbimist kahjulikuks, eestikeelsetest nägi seda ohtu vaid 25 protsenti.

Uuringu tellis Eesti poelettidele jõudnud veebränd Neptūnas. Veebiküsitlus viidi läbi 29. maist kuni 10. juunini ja valimi alusesse kuulus 22 000 liiget – neist täpsemalt uuriti 300 lapsevanema eelistusi, kellel on 2–10-aastased lapsed.  


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD