Enamus toidumüüjatest veebis rikub reegleid

Pilt on illustratiivne

Valdav enamus veebipoodide vahendusel toitu ja toidulisandeid müüvaid kauplejaid eirab reegleid, selgus veterinaar- ja toiduameti (VTA) korraldatud kontrollist.

Esimesel poolaastal läbi viidud varasemast põhjalikuma kontrolli tulemustest selgus, et probleeme esines ligikaudu 80 protsendil valimisse kuulunud e-poodidest, teatas VTA esindaja.

Veterinaar- ja toiduameti toiduosakonna juhataja Heneli Lambi sõnul osutus kõige sagedasemaks veebipoodidele märkuse tegemise põhjuseks kohustusliku toidualase teabe puudumine. "Tihti jäetakse esitamata informatsioon toidu koostisosade, sealhulgas allergeenide kohta. Ometi on teave koostisosade, allergeenide, energiasisalduse ja toitainete koguste kohta teadliku ostuotsuse tegemiseks tähtis," ütles Lamp pressiteate vahendusel.

VTA plaanilise e-kaubanduse kontrolli käigu uuriti nõuetele vastavust 33 e-poes.

Veterinaar- ja toiduamet meenutab, et veebikeskkonnas toidu müügil, sealhulgas sotsiaalmeediakanalite ja ostu-müügiportaalide vahendusel, on kohustuslik müügipakendisse pakendatud toidu puhul esitada toidu nimetus, koostisosade loetelu, muuhulgas allergeenid trükikirjas eristuvana ning toitumisalane teave. Eesti tarbijale müüdava toidu puhul on kohustuslik esitada teave eesti keeles. Samuti kohaldub toidualase teabe esitamise kohustus lahtise toidu müügil läbi veebikeskkonna, mille puhul on oluline tuua välja toidu nimetus ning selles esinevad allergeenid. Eelmainitust tulenevalt puudutab nõue ka toitlustusettevõtteid, kes pakuvad roogade veebi teel koju tellimise võimalust.

Kohustusliku toidualase teabe nõuetega saab lähemalt tutvuda VTA kodulehel. Lisaks on veterinaar- ja toiduamet koostanud abistava juhendi, mis aitab toidu müüjatel oma kaugmüügi kanalid üle vaadata ja nõuetele vastavusse viia, eesmärgiga pakkuda tarbijatele enne ostu sooritamist vajalikku teavet.

Veterinaar- ja toiduamet kontrollib nõuete täitmist üle kogu toidukäitlemise ahela ulatuses: loomakasvatusest, toidu tootmisest ja töötlemisest kuni toidu tarbijani jõudmiseni.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD