Maanteeameti juhid on ka varem kolmel korral käinud lõbureisil

Värskelt valminud auditi andmetel on maanteeameti juhid lisaks tänavuaastasele suusareisile ja Genfi autonäituse külastamisele ka varem vähemalt kolmel korral sassi ajanud töölähetused ja lõbureisid, kirjutab Eesti Päevaleht.

Ka eelmisel aastal toimusid sellised lähetused Åresse ja Genfi, neile oli kulutatud ebamõistlikult palju raha ja tegelikke eesmärke ei täidetud täielikult, selgub auditist.

Lisaks ilmneb auditi tulemustest, et eelmisel suvel sõitsid maanteeameti juhid kaheksaliikmelise seltskonnaga Soome Jyväskylä rallile, kus plaanides ette nähtud seminari ei toimunudki, ja selle summa eest osteti osalejatele hoopis rallivõistluse piletid. Peale kolme eraomandis oleva mootorratta transporditi Soome maanteeameti toonase juhi Tamur Tsäkko käsul ka eksamisõitudeks mõeldud mootorratas, mida kasutati vaba aja veetmiseks. Kõikide rataste laevaga ülevedamise kulud kattis maanteeamet.

"Lähetuse tegelik eesmärk oli lähetatute selgituste kohaselt headele töötajatele ralliteemalise preemiareisi korraldamine ja Soome tehnoülevaatuspunkti külastus, milleks kulus pool tööpäeva," saab lugeda auditist.

Audiitorid Eva Vanamb ja Meeli Õismaa rõhutasid, et lahendamist vajavad kaks süsteemset probleemi - õppereisid ja lähetuste aruanded. Veel mõistavad nad hukka Tamur Tsäkko korduvad otsused kasutada välislähetusi motiveerimisvahendina, "tekitades

sellega maanteeametile olulise mainekahju".

Amet korraldas ka grupiviisilisi enesetäiendusega seotud lähetusi näiteks Suurbritanniasse Birminghami (kulud kokku 8100 eurot), Türgisse Istanbuli (5700 eurot) ja Soome Rovaniemisse (17 inimest ja kogukulud 11 000 eurot), mis näitab, et koolitusreise ei ole samuti korraldatud läbimõeldult.

Audiitorid järeldavad, et Tsäkko omavolitsemises on süüdi ka majandusminister Juhan Parts ja kantsler Marika Priske, kelle järelevalve selliste juhtimisvõtete üle ei olnud piisav. Parts ja Priske on varem väitnud, et nad ei olnud Tsäkko tegevusest teadlikud ja ministeerium ei saa olla kõigi allasutuste lapsehoidja.

Majandusminister Juhan Parts vabastas märtsi lõpus maanteeameti toonase juhi Tamur Tsäkko töölähetustega seotud rikkumiste tõttu ametist. Raasuke rahuldas kevadel ka maanteeameti peadirektori asetäitja Andri Tõnsteini lahkumisavalduse. Suusareisidel käinud maanteeameti peadirektori asetäitja Margus Suik ja ameti haldusjuht Ilmar Maar esitasid mais samuti maanteeameti peadirektori kohusetäitjale Erkki Raasukesele lahkumisavaldused.

Teenistusliku järelevalve läbi viinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi siseauditi ja õigusosakonna töörühm leidis oma järeldustes, et maanteeameti kõrgete ametnike lähetusŠveitsi linna Genfi ei olnud ei säästlik ega otstarbekas, osalemine ÜRO konverentsi töögruppides oli vaid reisi ettekäändeks.

Tsäkko ja Suiki lähetus oli auditi kohaselt osaliselt korraldatud formaalselt teenistuslähetuse regulatsiooni arvestades, kuna mõlemad ametnikud enda kinnitusel osalesid ka tegelikult ÜRO konverentsil. Samas polnud nende konverentsil osalemine otstarbekas, sest antud valdkonna eksperdid on teised maanteeameti ametnikud. Tõnstein, Maar ja ameti infotehnoloogia osakonna juhataja Aldo Tatter ei täitnud lähetusel neile käskkirjaga pandud teenistusülesannet osaleda ÜRO konverentsil ja seega olid nad lähetuses asjatult.

Raasuke kinnitas mai alguses, et Aldo Tatter jätkab tööd maanteeametis.

Välislähetus Rootsi Åresse ajavahemikul 12.–16. veebruar oli vähemalt osaliselt vormistatud formaalselt teenistuslähetuse regulatsiooni arvestades. Samas ei olnud lähetus korraldatud säästlikult ega otstarbekalt ja lähetuskoht polnud valitud silmas pidades lähetuse eesmärke.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD