Autokoolid hiilivad õppekava täitmisest kõrvale

Paljud autokoolid hiilivad õppekava täitmisest kõrvale ja esmase juhiloa omaniku lõppastme koolitus on pelgalt formaalsus, kirjutab Postimees.

Enne täieõiguslikuks B-kategooria autojuhiks saamist peab esmase juhiloa omanik läbima lõppastme koolituse, mis koosneb kolm õppetundi kestvast ettevalmistavast teooriakursusest, kaks tundi kestvast libedasõidu koolitusest ja kaks tundi kestvast säästliku sõidu koolitusest. Tegelikult saab muist noori autojuhte vahtralehest lahti üksnes libedasõidu praktikumi läbinuna.

OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madari sõnul on lõppastme koolituse osaline tegemata jätmine autokoolides sagedane. "Meie saame kõnesid, kus küsitakse, kas libedakoolituseks peab kohale tulema või saab ka kuidagi teistmoodi," rääkis Madar, kelle sõnul saab ta selliseid kõnesid eelkõige vene keelt kõnelevatelt õpilastelt.

Tallinnas tegutseva autokooli E-autokoolitus juhataja Vladimir Tabujevi kinnitusel on koolitajate seas üldteada, et osa venekeelseid autokoole ei tee lõppastme koolituse  teooriatunde, mõned ka säästliku sõidu koolitust mitte.

Madar näeb probleemi ühe põhjusena seda, et lõppastme koolituse grupid on väga väiksed, sageli saadavad autokoolid OÜ Autosõit libedakoolitusele korraga ühe kuni kolm inimest. "Kolmele võid veel teooriat lugeda, aga ühele inimesele kolm tundi personaalkoolitust tegema ju ei hakka," rääkis Madar, kelle kinnitusel on grupid väiksed, sest noori on vähemaks jäänud. "Laulva revolutsiooni lapsed said otsa, neil on juba lõppastme koolitus läbitud, aga autokoole ja õpetajaid on ikka sama palju," selgitas ta.

Teine probleem seisneb Madari arvates selles, et maanteeametil ei ole jõudu kontrollida, kas autokool üldse korraldab teooriatunde ja keskkonnasäästliku sõidu koolitusi. "Autokool peab maanteeametile teatama libedasõidu koolitusest kolm päeva ette, et maanteeametil oleks võimalik kontrollima minna. Aga uus lõppastme koolituse grupp tuleb registreerida kolme päeva jooksul pärast koolituse algust," selgitas Madar. Seega saab autokool alati öelda, et on teooriatunnid enne registreerimist juba läbi viinud.

Lisaks võib õpilane uue liiklusseaduse järgi teha kaks tundi kestva keskkonnasäästliku sõidu koolituse oma sõidukiga, millel pole õppesõiduki eraldusmärki. "Kui keegi tahakski kontrollida, on seda väga raske teha," ütles Madar.

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri kinnitusel kontrollitakse iga autokooli vähemalt korra aastas. Peamised rikkumised on seotud aga hoopis dokumentide täitmise ja dokumendihaldusega.

Maanteeamet võib küll suvalisel ajal autokooli õppekava täitmist kontrollida, kuid eelistab siiski kontrollkäigu aja autokoolidega kooskõlastada. "Sellisel juhul on välistatud näiteks võimalus, et kontrollija saabudes pole kedagi kohal," põhjendas ameti eksamiosakonna peaspetsialist Epp Loorens.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD