Menu

.      

Jaanuarist kaob e-MTA-sse pangalingi kaudu sisenemise võimalus

  • Kirjutas BNS

FOTO: Aigar Nagel

Maksu- ja tolliamet (MTA) sulgeb 5. jaanuarist e-teenuste keskkonda e-MTA pangalingi kaudu sisse logimise võimaluse ehk kasutajad ei saa enam läbi panga, näiteks PIN-kalkulaatorit, salasõna, biomeetriat või muud meetodit kasutades e-MTA-sse siseneda.

Endiselt saab e-MTA-sse siseneda kasutades ID-kaarti või mobiil-ID ja Smart-ID lahendusi, teatas amet. Välisriikide kodanikud, kes on seni pangalinke kasutanud, saavad edaspidi autentimiseks kasutada Euroopa Liidu riigi eID-d. Muudatus tähendab ka seda, et internetipanga kaudu tuludeklaratsiooni esitama minnes tuleb end e-MTA lehel uuesti autentida.

Pangalingiga autentimise kasutamise kaotamise põhjuseks on 2018. aasta sügisel jõustunud eIDAS-e rakendusakt, mis kohustab tagama Euroopa Liidu elanikele piiriülest ligipääsu avaliku sektori e-teenustele võrdväärsete või tugevamate eID-lahendustega kui see, mida nõutakse oma kodanikelt ja elanikelt.

Pangalingi kaudu on võimalik autentimiseks kasutada muuhulgas vahendeid, mis on enamasti panga enda lahendused. Nendel lahendustel ei ole aga tagatistaseme hinnangut, mis on kohustuseks avaliku sektori e-teenuste pakkumisel. 

2022. aasta jaanuari alguses muutub ka e-MTA-sse sisselogimine Smart-ID abil, sest autentimine hakkab toimuma läbi riigi autentimisteenuse TARA. See tähendab, et Eesti kasutajatele on Smart-ID kasutamine endiselt võimalik, kuid selleks suunatakse kasutaja e-MTA-st riigi autentimisteenuse tara.ria.ee lehele. Küll aga ei võimalda TARA Smart-ID kasutamist Läti ja Leedu kasutajatele, kes saavad edaspidi kasutada autentimiseks eID-d.

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD