Hoiatus: Elisa nimel tehakse petukõnesid

Hoiatus: Elisa nimel tehakse petukõnesid

Küberrünnakute uue lainena on Elisa kliendid hakanud saama õngitsuskõnesid, milles väidetakse, et kliendile helistatakse Elisast ning nende kliendilepingu pikendamiseks on vaja sisestada mõni pin-kood või jagada enda andmeid. 

Elisa kinnitab, et taolisi kõnesid ettevõte ei tee ning kui kliendi poole pöördutakse vastava kõnega, on tegemist pettusega. Kõnesid tehakse võltsitud numbritelt nii eesti kui ka vene keeles. 

Elisa infoturbejuht Mai Kraft kinnitas, et ükski ettevõte ei küsi telefoni teel kliendi konfidentsiaalseid isikuandmeid. „Palume klientidel suhtuda kõnedesse suurima ettevaatlikkusega. Ükskõik, mis kanalis või kelle poolt jõuab teieni selline soov, siis oma andmete, pin-koodide, ligipääsukoodide, kinnituskoodide või raha üle kandmine teistele inimestele, ükskõik kui usutav nende jutt või mure ka ei tunduks, on väga halb mõte ja mõistlik on selline vestlus viivitamatult katkestada,“ lisas Kraft.  

„Pettused muutuvad ajas järjest keerulisemaks ja kahjuks ongi neid väga raske alati läbi näha. Teine soovitus, mida inimestele jagada on, et vähegi kahtlaste palvete puhul tasuks enne otsustamist rääkida pereliikme, sõbra või kolleegiga.  Samuti saab vajadusel alati võtta ühendust ettevõtte või organisatsiooniga, kelle nimel sinuga väidetavalt ühendust võeti, et veenduda, kas tegemist oli tõesti nende esindajaga,“ sõnas ta. 

Juhul, kui klient on saanud või langenud Elisat jäljendanud petukõne ohvriks, palub ettevõte sellest Elisale teada anda veebilehel juturobot Annika kaudu. Kui klient on kannatanud kahju, tuleb teavitada sellest politseid.

Et petukõnede lõksu langemist vältida, tasub meeles pidada, et Elisa klienditeenindajad ei küsi kunagi telefoniteel inimese andmeid, paroole ega pin-koode. Ühtlasi ei suuna Elisa klienditeenindajad inimest kunagi lepingut sõlmima kuskile mujale, kui ainult Elisa ametlikku teenindusse või Elisa kodulehel asuvasse iseteenindusse.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD