Alates järgmise aasta 1. jaanuarist saab tööandja töövõimetuslehte välja kirjutada ja esitada vaid elektroonilisel kujul, et lühendada haigekassast töövõimetushüvitiste saamise aega.
"Töövõimetuslehe elektrooniliseks muutmine on edukalt piloteeritud ning aasta algusest viime selle 100 protsenti ellu," ütles peaminister Taavi Rõivas Twitteris. Kogu protsess muutub paberivabaks, hoides kokku nii tööandja kui riigi kulusid, teatas sotsiaalministeerium.
Käesolevast aastast on süsteemiga liitumine olnud kõigile tööandjatele vabatahtlik. Märtsi lõpuks esitati 55 protsenti kõigist töövõimetuslehtedest digitaalselt ja süsteemiga on liitunud juba üle 8000 tööandja. "Tulemused on näidanud, et ettevõtjad on süsteemi kiiresti omaks võtnud isegi siis, kui selleks puudub seadusest tulenev kohustus," ütles tervise- ja tööminister Urmas Kruuse. "Tegemist on järjekordse tiigrihüppega, mis lihtsustab töötajate ja tööandjate igapäevaelu."
Andmete elektroonilise esitamise aeg haigekassale on tööandjatel lühenenud kordades. Teenust kasutanud ettevõtete töötajad saavad hüvitise kätte üldjuhul juba järgmisel päeval. Kui tehnilistel põhjustel ei ole võimalik andmeid elektrooniliselt edastada, võib töövõimetuslehe välja kirjutada ka paberkujul.
Elektroonilise töövõimetuslehe väljakirjutamise ja esitamise sätted jõustuvad 1. jaanuarist 2015. Sel aastal võib töövõimetuslehte välja kirjutada kas paberil või elektrooniliselt.
Digitaalse süsteemi arendus valmis juba eelmise aasta lõpus.