Tarbijakaitseamet sai tänavu esimese poolaasta jooksul kokku üle tuhande kaebuse ning nõustas inimesi enam kui 12 000 korral.
Aasta esimese kuue kuu jooksul sai tarbijakaitseamet kokku 1075 tarbija kaebust ja 3713 kirjalikku pöördumist, mille hulgas oli 3114 tarbijate ja ettevõtjate järelpärimist, ütles BNS-ile ameti pressiesindaja. Telefoni teel nõustas amet inimesi kokku 12 126 korral.
Kõige rohkem küsisid inimesed esimesel poolaastal tarbijakaitseameti käest abi info- ja sidetehnoloogia toodete, riideesemete ning jalatsite kohta.
Esimesel poolaastal koostas amet turujärelevalvet teostades kokku 1554 kontrollakti ja 45 õiendit. Kokku 79 ettevõtet trahviti rkkumiste eest, trahvide kogusumma oli 11 737 eurot. Suulise hoiatuse tehti amet ühele ettevõttele ning ettekirjutusi koostas 19 juhul. Väiksemate puuduste osas koostati ettevõtjatele kokku 614 märgukirja.
Pressiesindaja märkis, et ameti olulisemateks tegevusteks esimesel poolaastal olid ettevõtjatele suunatud koolituste „Suunanäitaja“ korraldamine nii Tallinnas kui Pärnus ning e-kaubandusele esitatavate nõuete teemal Tallinnas, samuti kasutatud autode turu korrastamise teemalise teavituskampaania ja ühiskontrollide korraldamine koostöös maanteeameti, politsei- ja piirivalveameti ning maksu- ja tolliametiga.
Ka tõi ta esile kolmanda tarbimiskeskkonna arengu konverentsi „10 aastat kiirlaene. Aeg otsustada?!“ korraldamise, hasartmängu ja finantsteenuste reklaami tõhustatud järelevalve tegemise ja kiirlaenuandjate kontrollimise koostöös andmekaitse inspektsiooniga.