Kiirlaenude tõttu on raskustes inimeste arv aastaga kahekordistunud

Võrumaa TeatajaVõlanõustajate sõnul ei tea krediidiandjad laenu väljastades kliendi muid kohustusi teiste krediidiandjate ees ega kontrolli alati laenusaaja tegelikku maksevõimet, teatas tarbijakaitseamet BNS-ile. Nende sõnul on sageli probleemiks ka see, et laenutaotlejal endal puudub vastutustunne anda õigeid andmeid.

Ka tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste nentis, et praegune kiirlaenuturu seis ei ole kiita. „Tarbijakaitseameti ja andmekaitseinspektsiooni kevadised ühiskontrollid näitasid, et laenuvõtjate krediidivõimelisuse hindamine jätab tugevasti soovida,“ lausus ta.

„Üha sagedamini on laenuvõtjate makseraskustesse sattumine ja nendega kaasnevad probleemid saanud alguse just isikusamasuse tuvastamise väärkasutusest ja ebapiisavast maksevõime hindamisest,“ rääkis Sooniste, kelle sõnul kinnitab seda ka võlanõustajate hinnang olukorrale.

Tarbijakaitseameti, võlanõustajate, kiirlaenuandjate ja Omniva esindajad arutasid neljapäeval tarbijakaitseametis toimunud ümarlaual kiirlaenudega seonduvaid probleeme ning seda, mida saaks üheskoos kiirlaenuturu korrastamiseks ette võtta.

Lisaks tutvustati ümarlaual tarbijakaitseameti koostatud juhendit tarbijakrediidi pakkujatele ja -vahendajatele ning arutleti selle üle, milline võiks olla kiirlaenuandjate hea tava ja kas seda on üldse vaja. Ümarlaual osalenud leppisid kokku, et kõlanud ideede ja võimalike lahenduste arutamiseks kohtutakse selle aasta lõpus uuesti.

Ümarlaua idee sündis suve hakul tarbijakaitseameti korraldatud kiirlaenuteemalise konverentsi järelkajana kõlanud turuosaliste ettepanekutest.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD