Enamik eestimaalasi ei soovi saada müügikõnesid

Võrumaa TeatajaOktoobris valminud TNS Emori uuringu kohaselt soovib 83 protsenti Eesti elanikest keelata müügikõned oma telefoninumbrile, lisaks leiab 89 protsenti vastanutest, et müügikõnesid võiks teha vaid juhul, kui inimene on ise selleks loa andnud.

TNS Emori uuringueksperdi Jaana Helmi sõnul tuli äsja valminud uuringust selgelt välja Eesti elanike väga negatiivne meelestatus müügikõnede suhtes. "Ligi pooled Eesti elanikud saavad müügikõnesid kord kuus või sagedamini ning valdav enamus pooldab seda, et neile saaks müügieesmärgil helistada vaid juhul, kui nad on selleks ise loa andnud," vahendas Tele2 BNS-ile Helmi kommentaari. "Uuringus osalejad kinnitasid, et müügikõnede saamine on ärritav ning suisa 83 protsenti vastanutest kasutaks võimalust keelata täielikult või osaliselt müügikõnede tegemise oma telefonile."

Emori uuringu kohaselt väitis kolmveerand vastanutest, et nende käest ei ole keegi kunagi müügikõnede tegemiseks luba küsinud. Nende seas, kellelt oli küll luba küsitud, kuid kes oma nõusolekut müügikõnedeks ei andud, oli iga neljas samalt ettevõttelt ikkagi telefoni teel müügipakkumisi saanud.

Telekommunikatsiooniettevõtted Tele2 ja Eesti Telekom on riigikogule edastanud ettepaneku praeguse seadusandluse täiendamiseks, et anda igaühele võimalus piirata oma telefonile müügikõnede tegemine. Eesti Telekomi juhatuse esimehe Valdo Kalmu hinnangul ei kaitse praegu kehtiv elektroonilise side seadus inimeste huve. "Meie kliendid on täna olukorras, kus nad saavad erinevatelt agentidelt igapäevaselt müügikõnesid, milleks nad pole soovi avaldanud ja millest nad kuidagi keelduda ei saa. Isegi kui kliendid paluvad oma numbri telefonimüüginimekirjast kustutada, ei välista see seda, et järgmine müügiagent neid uute pakkumistega ei tüüta," kommenteeris Kalm.

Tele2 juhatuse esimehe Argo Virkebau sõnul kinnitasid Emori uuringu tulemused, et inimesed soovivad saada suuremat kontrolli selle üle, kes ja mis põhjusel neile võib helistada. "Oleme veendunud, et meie kliendid peavad saama ise otsustada, kas nad soovivad, et neile keegi telefoni teel tolmuimejat või ajakirju müüb," ütles Virkebau. "Emori uuringust tuli selgelt välja, et valdav enamus Eesti elanikest oleks selle võimaluse eest väga tänulikud."

Tele2 ja Eesti Telekom on riigikogu majanduskomisjonile üle andnud elektroonilise side seaduse muutmiseks ettepaneku, mille eesmärgiks on anda tarbijatele võimalus soovimatuid müügikõnesid piirata. Riigikogu majanduskomisjon arutas ettepanekut esmakordselt eelmisel nädalal toimunud istungil ning tegi eile turuosalistele soovituse leevendada probleemi läbi hea tava kokkuleppe. 

Seni on seadusega lubatud saata nimelist reklaami e-posti või SMS-i teel vaid inimese nõusolekul, aga helistada võib suvaliselt valitud numbritele. Kui praegu tuleb müügikõnede lõpetamiseks igale telefonimüügiga tegelevale firmale eraldi soovi avaldada, siis eelnõu kohaselt peaks kauba või teenuse pakkuja seda eelnevalt andmebaasist kontrollima.

Uuringus osales 500 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat. TNS Emor viis telefoniintervjuud läbi 16.-22. septembrini ning uuringuraport valmis oktoobri alguses.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD