Tööinspektsioon andis mullu nõu 50 000 korral

FOTO: VTMöödunud aastal pöörduti tööinspektsiooni juristide poole ligi 50 000 korral; enim kasutati infotelefoniteenust.

Infotelefoniteenuse kaudu saadi vastuseid 40 954 korral. E-kirja teel pöördumistele vastati 4664 puhul; nõustamistel juristi vastuvõtul käidi 3931 korral, teatas tööinspektsioon. Inimesed soovisid teada eelkõige töölepingu ülesütlemise tingimusi, puhkuste kasutamisega seonduvat, töötasu maksmise põhimõtteid ning nõudeid töö- ja puhkeajale, ütles töösuhte nõustamistalituse juhataja Anni Raigna.

Infotelefonile helistatakse kõige enam, sest see on kiireim viis teabe saamiseks. E-kirja saadavad pigem need inimesed, kes soovivad kirjalikku selgitust, mida vajadusel ka tööandjale või töötajale näidata. "Vastuvõtule tulijate soov on aga eelkõige töösuhetega seotud dokumentide näitamine juristile, et nende alusel oma küsimustele vastused saada," sõnas Raigna.

Eelmise aasta lõpus lisandus juristi infotelefonile eraldi keelevalik, et ka venekeelseid kliente paremini teenindada. Juristi vastuvõtul oli võimalus käia Tallinna, Tartu, Viljandi, Valga, Jõgeva, Põlva, Valga, Võru, Narva, Jõhvi, Rakvere, Pärnu, Haapsalu, Paide, Rapla ja Kuressaare kontorites. Sel aastal on kavas juristi vastuvõtte laiendada ka maakondlikesse tõmbekeskustesse. Juba jaanuari lõpus avatakse kontor Põltsamaal, kus hakkavad töösuhete ja töökeskkonna küsimustele vastama jurist ja tööinspektor.

Möödunud aastal inspektsiooni tellitud rahulolu-uuringust tulemuste kohaselt on 95 protsenti nõustamisteenuse kasutajatest valmis seda ka teistele soovitama. Teenust hinnatakse vastanute sõnul kõrgelt, sest see aitab töötajaid ja tööandjaid tööõiguse põhimõtete mõistmisel. Tööinspektor-juristide vastuseid peetakse usaldusväärseks ning saadud abi tekitab turvatunnet tööelus osalemiseks.

Tööinspektsiooni peadirektori Maret Maripuu sõnul on Tööinspektsiooni nõustamisteenus olulise tähtsusega probleemide ennetamisel ja ärahoidmisel nii töösuhetes kui töötervishoiu ja tööohutuse valdkondades. Nõustamisteenusel on oluline roll ka riikliku järelevalve läbiviimisel ja sellel on selgelt preventiivne meede. Seetõttu on käesoleval aastal kavas järjest enam panustada just töötervishoiu ja tööohutuse teemadega seotud küsimustele vastamisse ning nõustamisse neis valdkondades.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD