Haigekassa sõnul viibib keskmiselt ligi 500 haigushüvitise väljamakse, kuna inimesed pole edastanud haigekassa infosüsteemi oma pangaarve numbrit.
"On oluline, et peale töövõimetuslehe lõpetamist kontrollib iga töötaja, kas tema kontonumber on haigekassa andmebaasis olemas. Numbri olemasolu saab kontrollida nii haigekassa infotelefonil 16 363 kui riigiportaalis," rääkis haigekassa pressiesindaja.
Seni haiguste kõrgajal nädalaid oodatud hüvitis võib tänu e-töövõimetuslehele saabuda pangaarvele juba järgmisel päeval. Igapäevaselt on aga kontonumbri puudumise tõttu väljamaksmist ootamas ligikaudu 500 töövõimetushüvitist, mille osas haigekassal tuleb järelepärimisi teha. "Seega on oluline, et haigekassal oleks olemas kõigi kindlustatute korrektne arvelduskonto number ning kindlustatul ise tuleks arvelduskonto numbri olemasolu kindlasti kontrollida," rõhutas pressiesindaja.
Kui on soov konto andmeid muuta või saada töövõimetushüvitis mõnele teisele arvelduskontole, tuleb seda teha enne, kui tööandja andmed haigekassale esitab.
1. jaanuaril jõustus ravikindlustuse seaduse muudatus, mille kohaselt liiguvad andmed arsti, tööandja ja haigekassa vahel nüüdsest ainult elektrooniliselt. Töötaja seisukohast on töövõimetuslehe elektroonse liikumise puhul oluline silmas pidada seda, et haigekassas on kindlustatul kasutusel vaid üks arvelduskonto ja kõik rahalised hüvitised kantakse kindlustatu viimati esitatud kontole.