Juulis müüdi Eestis 1861 uut autot, mida on 3 protsenti vähem kui mullu, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
"Jätkuvalt kõigub uute sõiduautode turg kuude lõikes üles-alla ja kui juunis müük kasvas 4 protsenti võrreldes möödunud aastaga, siis juulis tabas turgu taas kerge 3-protsendiline langus," ütles AMTELi pressiesindaja Rein Luik pressiteates.
Tänavu on seitsme kuu jooksul müüdud kokku 12321 uut sõiduautot ja selle numbriga jääb tänavune turg võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 1,9 protsenti miinusesse.
Segmentide jaotuses on seitsme kuuga enim kasvanud keskklassi autode ja väiksemate maasturite müük, aga langenud on tublisti suurema keskklassi ning keskmiste ja suurte maasturite müük.
Automarkidest olid jätkuvalt menukaimad Toyota ja Škoda, vastavalt 277 ja 241 müüdud autoga, aga nende kannule tõusis juulis Nissan 236 autoga. Nissani edukas juulikuu põhines Qashqai heal minekul ja see mudel tõusis ka juuli müüduimaks mudeliks 163 autoga.
Kui sõiduautode müük on kerges languses, siis taas tõusis suure hooga tarbesõidukite müük, mis ületas mulluse juulikuu müügi koguni 50 protsendi võrra. Kokku anti klientidele juulis üle 373 uut tarbesõidukit.