Ametiühing soovib bussijuhtide tunnipalga tõusu 3,2 eurolt 4 euroni

Pilt on illustratiivne  Foto: INNO TÄHISMAA

Transpordi Ametiühingu (ETTA) hinnangul võiks bussijuhtide põhitunnitasu järgmisel aastal tõusta 25 protsenti ehk 3,2 eurolt 4 euroni.

"Praegu on lisatasusid sisaldav kuupalk 800 euro tasemel. Meie seisukoht on, et 800 eurot peaks kindlasti olema kuupalk normtöötundidega; kui arvestada kuus ligikaudu 168 normtöötundi, neist kõik 3,2 eurot tunnis, siis on näha, et sellest tasemest jääb veel palju puudu. Seetõttu soovimegi tunnipalka oluliselt tõsta," ütles ETTA juhatuse esimees Jaan-Hendrik Toomel BNS-ile.

Lisatasusid sisaldavad kuutasud võiksid ametiühingu hinnangul tõusta praeguselt 800 eurolt 900 euroni. "Firmad maksavad lisatasusid praegu erinevalt, ent andmed nende kohta, valmimas olev uuring keskmise palga kohta sektoris ja uute bussiveohangete tingimused – näiteks Võru hanke tingimused nägid ette, et palgakuludeks tuleb arvestada 930 eurot – teevad meid sellise arvu suhtes üsna optimistlikuks," rääkis ta.

Ametlikke kohtumisi Autoettevõtete Liidu ning sellesse mittekuuluvate ettevõtetega veel toimunud ei ole, alanud pole ka veel läbirääkimised. "Kutsume 8. septembril kokku arutelu, kus on loodetavasti kohal liit, teised bussifirmad, maanteeamet ja ministeerium. Soovime lähtekohad kaardistada ja teemat ühiselt ja laiapõhjaliselt arutada," ütles Toomel.

Kolmapäeval kogunes ka Transpordi Ametiühingu bussijuhtide sektsioon, et arutada olukorda Eesti bussinduses. Bussijuhid jõudsid seisukohale, et bussijuhtide töö- ja palgatingimused ei tohi kannatada teravnenud konkurentsi tõttu bussiturul ning samuti peab riik astuma samme, et osa Eestist ei jääks bussiliiklusega katmata.

Autoettevõtete Liit ja Transpordi Ametiühing (ETTA) allkirjastasid märtsis üldtöökokkuleppe, millega tõuseb Eesti bussijuhtide miinimumpalk 14,3 protsenti, lisatasusid sisaldav kuupalk tõusis selle aasta aprilliks vähemalt 800 eurole. Sektorileppe läbirääkimised algasid 2013. aasta novembris.

Üldtöökokkuleppeid on Eesti transpordisektoris sõlmitud juba üle 20 aasta. Eestis kehtib kogu sektorit hõlmav lepe lisaks veose- ja bussiveole veel vaid meditsiini valdkonnas.

{fcomment}


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD