Võru maavanem Andres Kõiv tühistas oma varasema korralduse, mis kaotab Sebe võimaluse kohtus õigust nõuda ning Võru linna ja maakonna ajutist bussiliinivedu korraldab edasi Hansa Bussiliinid, kirjutab Postimees.
Maavanem Andres Kõiv tühistas iseenda mulluse korralduse, millega oli tunnistanud parimaks Sebe pakkumise. Maavanema teatel ei hinnanud konkursi läbiviimiseks loodud komisjon toona hinnapakkumisi ja majanduslikku soodsust mõjutavaid asjaolusid piisava põhjalikkusega.
Kõiv andis komisjonile korralduse hinnata pakkumisi uuesti ning komisjon leidis kolmapäeval, et Sebe pakkumine ei vastanud hinnapäringus nõutud tingimustele. Nimelt päris maavalitsus kirjas Sebele pakkumist ajavahemikule jaanuarist märtsi lõpuni ja ka jaanuarist septembri lõpuni, aga selle asemel esitas firma pakkumised jaanurist märtsi lõpuni ja edasi aprillist septembri lõpuni. Samas esitas Hansa Bussiliinid veopakkumise just alates aprillist.
Lisaks jõudis maavalitsus Hansa Bussiliinidega kokkuleppele, et ettevõte kahandab varasemas lepingus paika pandud kilomeetridotatsiooni 1,346 euroni - Sebe mullune pakkumine oli 1,328 eurot. Ometi leiab Kõiv, et Hansa Bussiliinide pakkumine on ka majanduslikult soodsam.
Nimelt on bussifirma andnud maavalitsusele teada, kui suur on Iveco gaasibusside seismisest ja tühja makstud liisingust tekkiv kahju. "Liinikilomeetri hinnale lisaks võtta arvesse Hansa Bussiliinide võimalikku nõuet Võru maavalitsuse vastu juhul, kui Hansa Bussiliinidel puudub võimalus avaliku liiniveo alustamiseks alates aprillist," teatas maavanem.
Seega sõlmis maavanem Hansa Bussiliinidega otselepingu ja reedest sõidavad Võrus selle ettevõtte diiselbussid.
Vaidlus sai alguse liiniveohankest, kus Võru maavalitsus tellis hanke vedude korraldamiseks gaasil töötavate bussidega. Piirkonnas puudub aga gaasitankla ja gaasitoru, mistõttu läksid osapoolte arvamused lahku küsimuses kes vastutav kütuse olemasolu eest. Hansa Bussiliinid tegid odavama pakkumise kui konkurent Sebe, kuna arvestas, et riik vastutab kütuse kohapealt kättesaadavuse eest.
Transpordi ajutiseks jätkumiseks kuni tankla valmimiseni sõlmis maavanem Andres Kõiv Hansa Bussiliinidega veolepingu, mis kehtib aprillist septembri lõpuni. Vajaduse korral saab lepingut pikendada veel aasta lõpuni – siis peaks gaasitankla praeguste lootuste kohaselt kindlasti valmis olema.