Eestimaa Talupidajate Keskliidu teatel on väike-piimatootjad saanud tarbijatelt annetusi 60 000 euro ulatuses.
"Nii madala hinnaga piim, nagu pakuvad mitmed Eesti jaekauplused, ei motiveeri mitte kuidagi väiketalupidajaid edasi pingutama ning oma tootmist arendama," ütles Eestimaa Talupidajate Keskliidu nõukogu liige Kaul Nurm. "Tarbija võib madala piimahinna üle rõõmustada, kuid seda pingutust, mis teevad meie karjapidajad, ta kahjuks ei näe. Tahaksin tänada neid inimesi, kes on olnud nõus ostma Rimidest ja Säästumarketitest kallimat piima ning annetama iga ostetud liitri pealt 2 senti Eesti väiketalupidajatele. Kogutud 60 000 eurost on olnud neile suur abi."
Alates 2015. aasta detsembrist said Rimi kliendid võimaluse annetada 2 senti Eesti piimatootjatele – ja seda iga Eestis toodetud Rimi piima ning Säästumarketi Alpenrose piimapaki ostu pealt. Nüüdseks on toetust saanud juba 71 väike-piimatootjat. Tarbijate annetus jõuab talupidajateni tänu Talupidajate Keskliidu ja Rimi vahel sõlmitud koostöölepingule, mida osapooled otsustasid pikendada kuni aasta lõpuni.
"Alates kampaania algusest on väga vähesed kliendid loobunud 2 sendi annetamisest, mis tähendab, et eestlastele läheb jätkusuutlik väiketalupidamine korda," märkis Rimi Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja. "Oleme saanud väga palju positiivset tagasisidet nii klientidelt kui talupidajatelt, seega otsustasime jätkata kampaaniat aasta lõpuni."
Kampaania raames on klientidel võimalik Rimides ja Säästumarketites müügil oleva Rimi ja Alpenrose piima ostmisel annetada 2 senti väiksematele piimatootjatele. Kui klient soovib ikkagi odavamat piimahinda, tuleb sellest teavitada müüjat, kes saab annetuse arvelt maha võtta. Kogunenud summa kantakse üle Taluliidu kontole kord kuus, kes suunab selle edasi raskustes olevatele piimatootjatest talupidajatele. Kogutud rahaga abistatakse neid raskustes talunikke, kelle piimakarjas on vähem kui 40 lehma ning vastava valiku teeb Taluliit.