Tankeriõnnetus kvalifitseeriti väga raskeks laevaõnnetuseks

Foto: http://gcaptain.comMajandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ohutusjuurdluskeskus kvalifitseeris tankeri madalikulesõitmise kui väga raske laevaõnnetuse.

Ohutusjuurdluskeskuse eksperdi Jens Haugi sõnul on praeguse info põhjal Baham lipu all sõitva tankeri Kyeema Spirit madalikulesõitmine Aegna saare lähedal kuni asjaolude täpsustamiseni kvalifitseeritud kui väga raske laevaõnnetus, teatas ministeerium BNS-ile. Hinnang võib muutuda uurimise käigus ja uue info lisandumisel.

Aegna saare juures madalikule jooksnud tankeri pardale saabus esmaspäeva õhtul laeva omanikfirma esindaja koos ekspertidega, kes hindavad kujunenud olukorda ja määravad edasised tegevused. Esmaspäeva õhtuks polnud nad otsustanud, kas vaatavad tankeri seisu üle öösel või teisipäeva hommikul. Laeva peab üle vaatama ka kindlustusfirma esindaja.

Tankeri karilesõit pälvis esmaspäeval meediakajastust ka Soome ja Rootsi agentuurides ja online-kanalites.

Ministeeriumi teatel võisid õnnetusele kaasa aidata ebasoodsad ilmaolud. Nii oli tuule suund õnnetuse hetkel 355 kraadi ning tugevus oli 16-18 m/s. "Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise keskus jälgis olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatas laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule," teatas ministeerium.

Ministeeriumi teatel ei ole keskusel praeguse seisuga teavet tehniliste rikete kohta, kuid neid põhjuseid ei saa välistada. Seetõttu on praeguse seisuga võimalikeks versioonideks nii inimlik eksitus, tehniline rike või mõlemad korraga. Objektiivset teavet nii laeva tehnilise seisukorra, manöövrite kui side kohta annab laeva "musta kasti" andmete analüüs.

Ministeeriumi teatel on õnnetuse juhtivuurijaks on määratud ohutusjuurdluskeskuse spetsialist Elerin Urbalu. Keskus tegeleb õnnetuse põhjuste selgitamisega, mitte süü ega vastutusega küsimustega.

Õnnetuse põhjuste uurimine aega võtta neli nädalat, sõltuvalt asjaoludest aga isegi kuni 6-12 kuud.

Bahama lipu all sõitev tanker Kyeema Spirit sõitis madalikule Aegna saarest idas kell 6.55. Laeva pardal on 24 inimest, tankerist lekib pilsivett kuid ohtu inimeludele ning reostusohtu praegu ei ole.

Tanker jääb oma praegusele kohale seni, kuni tuukrid on laevakere üle vaadanud.

Politsei- ja piirivalveameti merevalvekeskuse spetsialisti Ivar Treffneri sõnul oli just tankeri kapteni soov, et enne laeva madalikult lahti tõmbama hakkamist peaksid tuukrid laevakere üle vaatama. "Millal see juhtuda saab, pole teada. Praegu kipub ilm tuukritöödeks liialt tuuline olema, aga eks see ole laevaomanike ja tuukrifirma otsustada," selgitas Treffner BNS-ile.

Piirivalvealeva Kindral Kurvits meeskond jälgib õnnetuskohal olukorda. Kui ilm võimaldab, lähevad politsei- ja piirivalveameti ametnikud ka tankerile, et teostada vajalikuid menetlustoimingud. Tankeri juures on ka laeva omaniku kohale tellitud puksiiralused, et vajadusel alustada tankeri madalikult lahti tõmbamist.

Veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmuse sõnul juhtus õnnetus piirkonnas, kus lootsimine pole vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) määrusele kohustuslik.

Kui laev on madalikult lahti tõmmatud, lähevad veeteede ameti inspektorid laeva kontrollima ja otsustatakse edasine tegevus.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD