Uuring: 63 protsenti elanikkonnast plaanib elektrimüüjaid võrrelda

TNS Emori läbiviidud uuringust selgub, et 63 protsenti elanikkonnast plaanib elektrituru avanemisel võrrelda konkureerivaid pakkumisi sobivaima müüja valimiseks.

Septembris läbiviidud uuring oli järjekorras kolmas. Uuringu andmetel oli septembris 92 protsenti eestimaalastest kuulnud, et Eesti elektriturg avaneb 1. jaanuarist 2013 konkurentsile. Selle aasta jaanuaris tehtud uuringu andmetel oli tollal elektrituru avanemisest teadlik 64 protsenti eestimaalastest ning juunis oli sama näitaja 79 protsenti, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teisipäeval uuringutulemuste esitlusel.

Kõige paremini on informeeritud 35-49-aastased kõrghariduse ja suurema sissetulekuga inimesed, kõige rohkem vajavad lisainfot pensionärid, mitte-eestlased ning töölisena leiba teenivad palgatöötajad.

"Avatud elektrituru teadlikkuse riskigruppi kuuluvad venekeelsed inimesed, Ida-Virumaa elanikud ja maainimesed," täpsustas uuringut tutvustanud MKM-i nõunik Rasmus Ruuda. Tema sõnul pööratakse riskigruppidele info jagamisel eraldi tähelepanu reklaamikampaanias, mida MKM eelmisel nädalal alustas. Samuti edastatakse identset informatsiooni kampaania käigus nii eesti kui vene keeles.

Ministeeriumi murekohaks on Ruuda sõnul see, et septembris tehtud uuringu andmetel teab vaid 22 protsenti elanikkonnast, et turu avanemine mõjutab vaid kolmandikku elektriarvest ehk ainult elektrienergiat. Enamik tarbijaid on jätkuvalt arusaamal, et turu avanemine mõjutab nii elektrienergiat kui võrguteenust.

MKM ei saa Ruuda sõnul tarbijat valiku tegemises aidata, kuid proovib teavituskampaaniaga ärgitada inimesi teema vastu huvi tundma ning ise täiendavat informatsiooni otsima. Ka elektrimüüjad võiks Ruuda sõnul tarbijatele paremini lahti seletada, millistest komponentidest elektri hind koosneb ning sealhulgas näiteks seda, kuidas kujuneb elektri börsihind.

Küll on aga Ruuda sõnul positiivne, et tarbijad ei karda enam, et nad turu avanemisel ilma elektrita jääda võiksid. Kasvanud on ka teadlikkus uutest pakkujatest turul. Septembris oskas 27 protsenti vastanutest  lisaks Eesti Energiale nimetada veel mõnd elektrituru pakkujat.

Teavitustegevust elektrituru avanemise kohta alustas MKM juba käesoleva aasta kevadel. See tegevus on seni hõlmanud teavikute otsepostitust, avatud turu interneti kodulehe avatud2013.ee ning infotelefoni 6 160 160 avamist.

Alates novembrist alustas ministeerium reklaamikampaaniat, mis hõlmab tele- ja raadioklippe, veebibännereid, välireklaami, eriväljaandeid ajalehtedes ja otseposti. Reklaamikampaania kestab detsembri teise nädalani ning selle maksumus on suurusjärgus 90 000 eurot. Kogu elektrituru avanemisega seotud teavitustegevuse maksumus on Ruuda sõnul umbes 300 000 eurot.

Ministeeriumi teatel on kampaania ajastatud perioodi, mil otsuste tegemise aktiivsus elektriturul on kõige suurem.

Vastavalt Eesti ühinemislepingule Euroopa Liiduga avaneb 2013. aasta alguses elektrienergia turg täielikult konkurentsile. Elektritarbijad saavad valida endale sobiva elektrimüüja ning hinnapaketi. Turu avanemine puudutab ligikaudu kolmandikku elektriarvest – elektrienergia hinda. Kui tarbija elektrimüüjat ei vali, tagab talle elektri piirkonna võrguettevõtja.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD