Konkurentsiamet võtab elektripakkujate marginaalid luubi alla

Pilt on illustratiivneKonkurentsiamet plaanib lisaks riigile kuuluva suurima üldteenuse pakkuja Eesti Energia marginaali uurimisele kontrollida ka teiste üldteenuse pakkujate marginaale.

"Mis puudutab üldteenuse hinda, siis konkurentsiamet keskendub praegu Eesti Energiale kui suurimale üldteenuse pakkujale, kelle marginaal on täna kõrgeim, kuid kahtlemata kontrollib amet ka teiste üldteenuse pakkujate marginaali," ütles ameti avalike suhete osakonna juhataja Maarja Uulits BNS-ile.

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots ütles nädalavahetusel rahvusringhäälingu uudistele, et peab 0,72 sendi suurust marginaali kilovatt-tunni kohta liiga kõrgeks ning amet hakkab uurima, miks on Eesti Energia üldteenuse müügimarginaal nii kõrge.

Eesti Energia kinnitusel on ettevõtte pakutava elektri üldteenuse hind rangelt kulupõhine ja põhjendatud, elektrilepingutega müüdava elektriga võrreldes kõrgema hinna põhjuseks on erinevad tarbimismahud, millele klienditeeninduskulud jagunevad. Kuna üldteenuse kliendid tarbivad üle kahe korra vähem elektrit, siis teeninduskulu selle koguse peale jagades on müügimarginaal vastavalt kõrgem.

Lisaks Eesti Energia üldteenuse marginaalile uurib amet ka Eesti Energia monopoolse seisundi kasutamist. Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots ütles jaanuari alguses meedia vahendusel, et Eesti Energial on endiselt väga suur turuosa nii tootja kui ka müüjana, mistõttu amet ootab ettevõttelt jaanuari keskpaigaks selgitusi, kuidas nad kavatsevad kasutada võimalikku turgu valitsevat seisundit.

Kuna ka see menetlus on endiselt pooleli, ei ole seda Uulitsa sõnul võimalik sisuliselt kommenteerida.

Eesti Energia ütles jaanuari keskpaigas BNS-ile, et sõlmitud elektrilepingute arv ei anna tõest pilti turuosast, sest kuigi tänaseks on suurem osa kodutarbijaid sõlminud elektrilepingu just riigile kuuluva energiafirmaga, on ettevõtte turuosa kokku veidi üle 50 protsendi.

Kui palju Eesti Energia jaanuaris elektrit müüs ja milline oli siis nende reaalne turuosa, avalikustab ettevõte alles oma esimese kvartali aruandes.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD