Kauplejad eksitavad tarbijaid kampaaniatoodete reklaamiga

Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised tarbijakaitseameti poole seoses reklaamlehtedes olevate kampaaniatoodete puudumise või otsalõppemisega, mille näol on tegemist tarbija suhtes eksitava ja ebakorrektse käitumisega.

Pöördumistes kurdavad inimesed, et reklaamitav kaup pole poodidesse lubatud ajaks müügile jõudnud või on see kampaania esimestel päevadel või lausa esimestel tundidel läbi müüdud, teatas tarbijakaitseamet BNS-ile.

 

Tarbijakaitseameti kontroll kliendilehtedes pakutavate toodete olemasolu kohta poodides näitas, et paljusid reklaamides lubatud kampaaniatooteid ei olnud mitme suure jaeketi kauplustes müügil. Kontrolli tulemusel saatis amet märgukirjad kokku üheksale kauplusele üle Eesti.

Kui tarbijatele on edastatud teave, et kaup on soodushinnaga müügil konkreetsel ajavahemikul, siis peab kaupleja olema tarbijakaitseameti kinnitusel võimeline reklaamitud hinnaga kaupa müüma kuni sooduskampaania lõpuni. Vastasel juhul on tegemist ebaausa kauplemisvõtte kasutamisega, mis on tarbijakaitseseaduse rikkumine ja seega karistatav.

Ühtlasi on amet igapäevase järelevalve käigus täheldanud, et erinevaid kampaaniateabega tooteid müüakse edasi ka pärast kampaania lõppu. Näiteks on tootel suures kirjas teave, mis on kampaania peaauhind. Oluliselt väiksemas kirjas ja lugeja vaateväljast väljas on tootel aga teave kampaania lõppemise kohta.

Kui teave kampaania kestuse kohta on võrreldes muu teabega müügipakendil oluliselt väiksemas kirjas, siis ei ole see tarbijale tavatähelepanu juures kergesti märgatav. Nii võib tarbija alles pärast ostu tegemist avastada, et kampaania on lõppenud.

Tarbijakaitseameti kinnitusel peab kaupleja kampaaniatoodete müügil pärast kampaania lõppu lisama poes nende toodete juurde sellekohase kergesti märgatava sildi. Amet jätkab selliseid kontrolle ka edaspidi ja määrab vajadusel ettevõtetele rikkumiste eest karistused.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD