Ainult kolmandik Eesti lastest teab kui palju peaks soovituslikult iga päev puu- ja köögivilju tarbima, selgus Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (EPKK) tellimusel valminud uuringust.
Tänavu septembris viis uuringufirma TSN Emor läbi uuringu, mille eesmärgiks oli saada ülevaade Eestis elavate laste teadlikkusest puu- ja köögiviljade tarbimise olulisuse kohta, teatas põllumajandus-kaubanduskoda BNS-ile. Ainult 31 protsenti küsitlusele vastanud lastest teadis soovitust, et iga päev tuleb süüa vähemalt viis peotäit puu- ja köögilija. Uuringu valimi moodustasid 501 last vanuses 6-14 aastat.
Ligi pooled ehk 49 protsenti lastest siiski kinnitasid, et nad on televiisoris, raadios, tänaval, koolis või mujal märganud soovitust süüa viis peotäit puu- ja köögivilja päevas ning 55 protsenti vastajatest väitsid, et nad on proovinud selle soovituse järgi süüa rohkem puu- ja köögivilju päevas.
Küsimusele puu- ja köögiviljade tarbimise kohta vastas 37 protsenti, et päevas süüakse umbes üks kuni kaks peotäit puu- ja köögivilja. Soovitusliku viis peotäit puu- ja köögivilja päevas sööb enda kinnitusel ainult 12 protsenti vastajatest. Koguni 18 protsenti vastajatest kinnitas, et nad tarbivad puu- ja köögivilja mõned korrad nädalas ja ei söö seda iga päev.
„Küsitluse tulemusel võib väita, et jätkuvalt on vajalikud erinevad teavituskampaaniad puu- ja köögivilja igapäevase tarbimise edendamiseks, et tõsta laste teadlikkust ning suurendada puu- ja köögiviljade reaalset tarbimist. Kui Maailma Tervise Organisatsiooni andmete järgi on soovituslik tervislik tarbimiskogus 400-500 grammi päevas, siis Eesti elanikud tarbivad statistikaameti andmetel viimase kolme aasta keskmisena ca 350 grammi värsket puu- ja köögivilja ning marju päevas,“ ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.
Põllumajandus-Kaubanduskoda viib ellu puu- ja köögivilja tarbimise edendamiseks kolm aastat kestvat programmi, mida rahastatakse Euroopa Liidu, põllumajandusministeeriumi ja Põllumajandus-Kaubanduskoja vahenditest.
Kavas on läbi viia rohkesti erinevaid üritusi, mille läbi peaks meie tarbija, eelkõige aga laste ja noorte, teadlikkus köögi- ja puuviljade söömise kasulikkusest tõusma.