Võrus hukkus reede õhtul eakas meesjalgrattur, kes ei kandnud kiivrit ja sai löögi sõiduautolt.
Õnnetus juhtus kell 16.05 Võru linna sissesõidul Tallinna maanteel, kus jalgrattur sai löögi temast mööda sõitnud Mercedes Vitolt, mille juht oli kaine. Esialgsetel andmetel liikus rattur pikki rattateed Võru suunas, samas suunas liikus paralleelselt ka sõiduauto, millelt rattur löögi sai. Jalgrattal liikunud 69-aastane mees sai õnnetuses sedavõrd raskeid vigastusi, et hukkus sündmuspaigal, teatas Lõuna prefektuuri presssiesindaja.
Sel teelõigul eraldatud jalgrattatee ühel hetkel lõppeb ning jätkub märgistatult sõiduteel. Läheduses ületab rattatee ühes punktis sõiduteed, kus ratturil tuleb teeületuseks teha umbes 90 kraadine pööre. Esialgsetel andmetel võis selle ületuskoha läheduses õnnetus ka juhtuda, märkis pressiesindaja.
Politseiuurimine selgitab nüüd, kas rattur püüdis ootamatult ja ohutuses veendumata sõiduteed ületada või liikus otse ning kaldus vasakule poole sõidukile ette. Teelõigul, millel rattur liikus, tänavavalgustus puudub, küll on valgustatud tänava vastaspool linna suunas. Lubatud piirkiirus õnnetuspaigas on 50 km/h.
Võru politseinikud selgitasid, et rattale olid ette ja taha kinnitatud helkurid, ent kodarate küljes puudusid nõutavad helkurid, ka puudusid jalgrattal ees ja taga nõutavad tuled. Jalgrattur ei kandnud kiivrit, mis teda raskematest peavigastustest säästnud oleks. Politseinikud tuvastasid mehe jope vasakul küljel helkurriba, kuid õnnetuse hetkel jäi see paremalt lähenenud sõidukijuhile arvatavasti nähtamatuks.
Võru politseijaoskonna juht Madis Soekarusk ütles, et sügis- ja talvekuud on varases hämaruses ratturitele ja ka jalakäijatele kõige riskantsemad. "Jalgratturid ja jalakäijad kui nõrgem osapool liikluses, peaks eriti panustama iseenda ohutusse. Seda enam, et kui rattur pole autojuhi jaoks kaugelt nähtav, suudab sõidukijuht teda silmata alles 30 meetri kauguselt. Kuna ratturite sõiduoskused on väga erinevad, ei tohi neile lähenedes valvsust kaotada ka autojuht. Seepärast oleks ratturist möödudes mõistlik vähendada sõidukiirust ja jälgida, et rattur ootamatuid manöövreid ei teeks," märkis Soekarusk.
Liiklusõnnetuse täpsemate asjaolude selgitamiseks alustas Võru politsei kriminaalmenetlust.
Sellel aastal on üle Eesti liiklusõnnetustes hukkunud üle 80 inimese, mullu samal perioodil hukkus liiklusõnnetustest 86 inimest.
kus sa küll elanud oled?? uue seaduse järgi ei võib rattur teed ületada jalakäija kiirusel ja ei pea maha tulema!
Pildi järg vaadates kulgeb rattatee Tartu poolt linna sisse sõites paralleelselt autoteega autoteest paremal ja uudise järgi sõitsid nii ratas,kui ka auto samas suunas.Kuidas see sõiduk siis ratturile paremalt lähenes, et ei märganud jope vasakul pool olevat helkurriba? Sõidutee ületamiseks pidi rattur keerama ju vasaakule!
Kas on ikka teada, kui suur oli 50km/h alas auto kiirus?
Richard Rahu
Kui õnnetus tõesti sel nimetatud rattatee mahasõidul juhtus pole autojuht milleski süüdi. Aga kahjuks peab elama elu lõpuni sellise mälestusega.
ja me saame neid juurde veel.
Aga põlema ei pane neid keegi