Häirekeskuse kõnekoormus suureneb jõulupühade ajal võrreldes tavapärase nädalavahetusega ligi poole võrra, aastavahetusel aga pea kaks korda.
"Häirekeskuse päästekorraldajad vastavad kõikidele 112-le helistatud kõnedele kui hädaabikõnedele ehk siis selgitavad välja, kas ja millist abi ning kui kiiresti helistaja vajab," ütles häirekeskuse arendusosakonna ekspert Edvi Freiberg BNS-ile, lisades et ei ole vahet, kas inimene helistab väga tõsise terviseprobleemiga või tahab helistaja lihtsalt häid pühi soovida.
Freibergi sõnul on jõulupühadel ja ka aastavahetusel olnud kõnesid, kus häirekeskusesse helistaja vabandab tülitamise pärast ja ütleb, et ta on nii üksi ja tal pole mitte kellelegi häid pühi soovida.
Freibergi sõnul saab päästekorraldajaid tänada kiire abistamise eest aastaringselt läbi e-posti
Päästekorraldajad panevad inimestele südamele, et numbril 112 helistades tuleb kohe alguses võimalikult täpselt öelda, mis juhtus. Seejärel saab päästekorraldaja hakata lisaküsimuste abil olukorra tõsidust hindama.