Eesti kommertspankade analüütikute hinnangul näitab jaemüügi kasvu aeglustumine, et jaekaubanduse osakaal majanduskasvu mootorina on nõrgemas ja see ei pruugi tänavu enam loodetud ulatuses majanduskasvu toetada.
"Jaemüügi kasvutempo aeglustumine oli ootuspärane. Et aeglustumine oli juba niivõrd märgatav veebruaris, kus baas kasvuks oli veel suhteliselt soodne, siis kinnitab see veelkord üle ka järgmiste kuude suhteliselt nõrkade kasvude jätkumise ootuse," ütles SEB Panga majandusanalüütik Ruta Arumäe BNS-ile.
"Samuti annab see kinnitust meie prognoosile, et ka tarbimine majanduskasvu mootorina on nõrgenemas," sõnas ta.
LHV panga majandusekspert Heido Vitsuri sõnul võib jaemüügi aeglustumine veebruaris võrreldes jaanuariga olla üheks esimeseks indikaatoriks selle kohta, et möödunud aastal alanud majanduskasvu vähenemine on selle aasta alguses veelgi süvenemas, ning et ka varem majanduskasvu vähenemist trotsinud tarbijad on nüüd seda tajudes muutunud senisest alalhoidlikumaks.
"Kuivõrd palgad olid jätkuvalt püsinud kasvutrendil ja inimeste sissetulekute olulise vähenemise kohta andmeid polnud, siis sellist jaekäibe muutust veebruariks ette ennustada küll ei osanud," märkis Vitsur. "Kuid samas oli loomulikult selge ka see, et möödunud aasta lõpus alanud majanduse aeglustumine pidi mingil ajal ka jaekäibe mahtu mõjutama hakkama. Samas pole siiski võimatu ka see, et tegu on mingi ühekordse anomaaliaga, millel hoopis teistsugune seletus."
Kuivõrd veebruaris jäi ka tööstusliku tootmise maht üksnes samale tasemele kui möödunud aasta veebruaris ning et ka töökohtade arv on hakanud tasapisi vähenema, võib Vitsuri sõnul karta, et veebruari langus jaekaubanduses võib tähendada ka seni positiivsena püsinud trendi murdumist jaekaubanduses. "Kui selline trend jätkub, on arusaadav, et jaekaubandus sel aastal majanduskasvu loodetud ulatuses enam toetada ei suuda," lisas ta.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes statistikaameti andmetel 2014. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 3 protsenti.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 9 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 3 protsenti.