Menu

.      

Võru suurima kaubanduspinnaga toidupood A1000Market pakub teravat konkurentsi

  • Kirjutas Kadi Annom

FOTO: Aigar Nagel

KAUBANDUS Möödunud aasta 5. detsembril avati Võrus A1000Market, mida 2300ruutmeetrise kaubanduspinnaga võib praegu nimetada Võru suurimaks toidupoeks.

Paari kuuga on kauplus end sisse töötanud, positsioneerinud Võru turul ja pakkunud teistele toidukauplustele olulist konkurentsi. Peale A1000Marketi avati samal perioodil ka Nöörimaa Toidukeskus, mis on samuti arvestatava suurusega toidukauplus. Uute tulijate saabumisega on vanematel olijatel end aina keerulisem tõestada ja oma püsikliente enda juures hoida.

A1000 Market peab oma tugevuseks kõrgemaid töötasusid ja soodsamaid kaupu

Võru ettevõte OÜ A1M on poole aasta jooksul loonud 40 uut töökohta, millest 17 Võru linna. Juhatuse liikme Tarmo Lauringu sõnul loodi töökohti klienditeenindajatest kuni ostujuhtide ja sisestajateni. Võru linna kaubandus on olnud viimasel ajal ka muus osas tegus ja saanud veel juurde töökohti Nöörimaa Toidukeskuses, Realiseerimiskeskuses ja peagi avatavas Uuskasutuskeskuses.

Personali värbamine ei olnud Lauringu sõnul keeruline. „Kuna pakume oma töötajatele oluliselt kõrgemat töötasu, siis töötajate leidmisega probleeme ei olnud. Peame väga oluliseks väärtustada töötajate panust ja see on andnud tulemusi. Oleme alustav ettevõte, kes ei ole konkurentide jaoks oodatud seoses oluliselt soodsamate hindadega. Kui aga iga töötaja peab oma panust oluliseks, siis annavadki kõik endast parima ja siis tulevad ka head tulemused,” selgitab Lauring ettevõtte toimimise valemit ja lisab, et klientide rahulolu on nende jaoks olulisim. „Oleme saanud väga palju positiivset tagasisidet ning seda julgevad kliendid teenindajatele ka otse välja öelda,” selgitab Lauring.

OÜ A1M juhatuse liikmed Einar Visnapuu (paremal) ja Tarmo Lauring Võrus paar kuud avatud olnud A1000Marketi hiljuti avatud puu- ja juurviljaleti kõrval. Foto: AIGAR NAGEL

Oma töötajate motiveerimiseks on Lauringu väitel oluline suhtuda neisse inimlikult ja maksta väärilist töötasu. „Meil on kindlasti kõrgem töötasu omas valdkonnas. Näiteks tavaklienditeenindaja töötasu on meil 930 eurot brutotöötasuna ühes kuus. Töötaja peab tundma ennast ettevõttes vajalikuna, sest ei ole mõtet teha tööd, kus pead end iga tööpäeva alguses meeletult sundima seda tegema. Siis kaob ära kõik muu, on see siis algatusvõime, teeninduskvaliteet või positiivsus,” räägib Lauring OÜ A1M põhimõtetest.

Lauringu sõnul on kliendid A1000Marketi paari esimese kuuga hästi omaks võtnud. „Detsember on müügikuu ja selle kuu numbreid ei saa me võtta tavaolukorras võrdluseks. Jaanuar on aga juba näitaja. Kui tavakaubanduses kukub kuu lõpp alati ära, siis meie kaupluses jaanuari lõpus pigem käive tõusis ning see näitab, et meie ostukorv on konkurentidega võrreldes oluliselt soodsam,” võtab Lauring esimesed tegevuskuud lühidalt kokku. „Meil on läinud üle ootuste hästi. Ilmselgelt vajas Võru odavamat ostukorvi, arvestades tänast tendentsi hindade jätkuvas kasvutrendis. Meil puuduvad kampaaniad, kuid on üks ja hea hind. Meil ei pea käima poes otsimas soodsamaid hindu ja pakkumisi. Nii nagu meie saame tootjalt hinna, nii kajastub see ka meie müügisaalis. Kuidas on jaekettides võimalik, et tänane toode on homme 40 protsenti odavam ja siis mingi aja pärast taas 40 protsenti kallim? Kas see siis näitabki meie jaekaubanduse igapäevast reaalset juurdehindlust? Las see jääb klientide otsustada ja mõelda. Meie üritame oma võimaluste piires pakkuda võimalikult soodsat ja õiglast hinda,” selgitab Lauring hinnakujunduse põhimõtteid.

Tihenenud konkurents sunnib teisi veelgi enam pingutama

Rimi esindaja Katrin Batsi sõnul oldi konkurentide tulekuks valmis ja arvestati ei Võru kaupluste müük võib seoses sellega kannatada saada. „Mingil määral see nii tõsti ka oli, ent praegu võib juba öelda, et meie kliendid on lojaalsed ning tulevad pärast uue poe uudistamist ikkagi meie juurde tagasi. Lisandunud konkurents paneb meid kindlasti veelgi enam pingutama, et kliendi ootustele vastata. Võru kliendid on väga hinnatundlikud ning seetõttu on kliendi oma poodi saamine kõigi jaoks väga keeruline,” selgitab Bats.

Maxima Eesti kaubandusdirektori Marko Põdra väitel on Võrus väikelinnale kohaselt ja ootuspäraselt tihe konkurents. „Kuigi mullu külastas meie Võru kauplust rohkem ostjaid kui 2016. aastal, siis mõju meie tegevusele on avaldanud alkoholiaktsiisi ja tarbijaindeksi tõus. Alkoholiaktsiisi tõus on pannud inimesed liikuma naaberriiki teatavaid sisseoste tegema. Oma külastajate heaolu nimel pakume laia valikut fikseeritud hindadega esma- ja tarbekaupu. Neil 2000 tootel on hind püsivalt alandatud ja seda keskmiselt 13 protsendi kuni isegi 50 protsendi võrra,” räägib Põder. „Mis puudutab Nöörimaa Toidukeskuse ja A1000Marketi avamist, siis oleme teinud täiendusi juur- ja puuviljade tootekategoorias. Arvestades piiri taga tehtavaid sisseoste, siis oleme vähendanud alkohoolsete jookide valikut,” selgitab Põder ja lisab, et Maxima Eesti jaoks on oluline pakkuda nii püsi- kui ka uutele klientidele püsivalt soodsaid hindu ka nendes kategooriates, näiteks piim, piimatooted ja munad, kus statistikaameti kinnitusel on hind jätkanud kasvamist.

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD