Sõidueksami aegadega käib must äri

Kuna maanteeametis on sõidueksamite sooritamisel tekkinud pikad järjekorrad, on erinevates portaalides eksamiaegadega lahti läinud vilgas kauplemine, kirjutab Postimees. 

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa sõnul pole aegadega kauplemine midagi uut, kuid viimasel ajal on seda sotsiaalmeedia tõttu rohkem. Eksamiaja ostmise soove leidub Facebookis eri linnade «Märgatud»-gruppides päris mitu.

Vanamõisa hoiatab petuskeemide eest ja kutsub inimesi üles ettevaatlikkusele. «Kui eksamikoha eest pakutakse 500–1000 eurot, on see juba kahtlane ja tuleks selgelt mõelda, kas selle summa eest ikka vaba koht ka saadakse,» nentis ta. «Kui keegi tahab aega vahetada ja on nõus selle eest raha maksma, on see tema vaba tahe. Küll aga peab arvestama, et kui soovitakse e-teeninduses aega vahetada, on risk, et mõlemad jäävad hoopis oma ajast ilma.»

Inimesed broneerivad Vanamõisa sõnul palju aegu interneti kaudu ning samal ajal, kui ostja ja müüja aega vahetavad, võib keegi kolmas huviline selle endale kinni panna. Vanamõisa sõnul on esimesed vabad sõidueksamiajad kogu Eestis veebruari alguses. Vahepeal võib e-teenindusse ka aegu juurde tekkida.

Samas on sõidueksami tulemused Tarmo Vanamõisa sõnul viimase viie aasta kõige kehvemad – üle Eesti sooritab eksami esimese korraga vaid 46 protsenti inimestest, teise korraga 38 ja kolmanda korraga 34 protsenti. Aastas võetakse vastu rohkem kui 32 000 eksamit, enam kui 16 000 on korduseksamid ja neist üle poole on kolmanda korra kordus eksamid.

«Kui õpilane isegi kolmandal korral eksamit ära ei tee, on kuskil viga,» nentis eksamiosakonna juhataja. «Ma ei süüdista autokoole, probleem on õpilastes. Viimase viie aasta statistikat vaadates on näha, et õpilastega on midagi juhtunud. Ma ei saa aru, mis täpsemalt toimub. Kas ei soovita õppida või ei saada lihtsalt hakkama? Kui tavakooli eksamil esimesel korral läbi kukud, siis sa ju õpid ja harjutad ja teed selle teisel korral üldjuhul ära, aga tundub, et sõidueksamile tullakse mütsiga lööma.»

Samuti on levinud, et suurematest linnadest minnakse mõnda väiksemasse kohta eksamit tegema lootusega, et see saab seal kergemini sooritatud. 

Comments  
  +3
..et kunstslikult tekitatud pikad järjekorrad,maksad, saad kohe eksamid ära teha.
Oodata peale kooli ja tehtud kooliõpe ja õppesõidu tundide arv täis ja peab ootama 3-kuud,millal eksamile saad järjekorda.
Mis toimub????
  +10
Kui pärast autokooli lõpetamist tekib kolm kuud ooteaega siis inimene hoiab raha kokku ja alustab lisasõidutundide võtmist liiga enne ARK eksamit. Selle ajaga ta oskused ei taastu, kui ta vahepeal ei sõida. Inimene ei tea seda, sest tal puudub kogemus ja autoõpetaja sõnu ei usuta. Kui aga soovitakse siiski sõiduoskust alal hoida on vaja 2x nädalas sõita. Rahas teeb see 25 eurot korda 24, mis on 600 eurot. Mu mõistus ei võta, miks ei võeta rohkem eksaminaatoreid tööle. Mis imet, et väiksemas linnas teevad! Asi pole sõiduoskuses vaid ajas ( ühtlasi rahas). Mu üks õpilane tartust käis kuressaares tegemas. Asi pole sõiduoskuse puudumises vaid selles, et algajal läheb oskus oodates rooste ja siis kukubki läbi.
  +2

Quoting Guest:

jA SIISKI OSTETAKSE VÄGA PALJU juhilubasid !Olgu see äri kuidas on,aga on näha,kuidas uued juhid liikluses hakkama saavad!

lõpetage see idiootsus ära igasugu B-kati peaksid saama ainult asjalikud ja töö käivad mitte igasugu liikluses tühja täristavad ja üle koormavad nolgid ja neidised...tuleks ikka majandusele kasulikest kategooriatest alustada C jne....politselie jne kindlustustele ---rääkimata kaasliiklejatele ainult stressi...lõpetage see lubade jagamine juba...
  +2
mis mõttega õppida kui õppeaeg on kordades lühem kui riigi poolt pakutud eksamiaeg. Sellist jama pole kunagi varem olnud.
  +4
on jälle nagu 90-ndad.
  +4
jA SIISKI OSTETAKSE VÄGA PALJU juhilubasid !Olgu see äri kuidas on,aga on näha,kuidas uued juhid liikluses hakkama saavad!

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD