Häirekeskus saatis mullu varasemast sagedamini abimeeskondi välja

Häirekeskus saatis numbrile 112 helistamisel mulle varasematest aastatest sagedamini välja kas pääste- või kiirabimeeskonna või edastas info politseile.

Häirekeskusest saadeti aastas abi välja 453 276 hädaabijuhtumis, kus keskus andis väljasõidukorralduse kas kiirabile või päästele ning edastas teate abi väljasaatmiseks häirekeskuse töösaalis töötavatele politseikorrapidajatele, teatas häirekeskuse pressiesindaja.

Eelmise aasta kokkuvõttes suurenes kiirabile ja päästele antud väljasõidukorralduste ning politseile reageerimiseks edastatud teadete hulk 2015. aastaga võrreldes kokku enam kui 3000 võrra. Viimati oli rohkem väljasõite 2011. aastal, kui tehti 454 404 väljasõitu.

Kokku sai häirekeskus eelmisel aastal 1 033 931 kõnet, mis tähendab 0,8 kõnet ühe Eesti elaniku kohta.

"Kiire abi andmise ahelas on esimene Häirekeskuse töölõik, mis ühe määrava tegurina mõjutab õnnetuspaigale sõitvate operatiivteenistuste tööd. Aastakokkuvõtted on näidanud, et kiirabi ja politseipatrullide kohalejõudmise ajad on paranenud. Kui kõned võetakse kiiremini vastu, abivajadus ja õnnetuse asukoht selgitatakse kiiremini ja täpsemalt ning abi saadetakse kiiremini välja, loob see eelduse ka abi kiiremaks kohalejõudmiseks ning inimeste elu ja vara päästmiseks," ütles häirekeskuse peadirektor Janek Laev.

Juhtumitest, kuhu abi välja saadeti, olid 65 protsenti kiirabijuhtumid, 30 protsenti politsei ja 5 protsenti päästejuhtumid. "Päästejuhtumeid oli küll arvuliselt kõige vähem, kuid nendega tegelemine on kõige ressursimahukam ning võtab ka kõige rohkem aega," märkis Laev.

Abi kohaletoimetamist kiirendavad tehnoloogilised arendused. 2016. aasta suvel võttis häirekeskus esimesena maailmas täies mahus kasutusele 112-le helistaja täpsema positsioneerimise, mis annab androidtelefonilt helistaja asukoha enamikel juhtudel kuni 50-meetrise raadiusega, mõnel juhul ka 2-3 meetrise täpsusega. Häirekeskus saab täna 35 protsendilt mobiiltelefonilt helistajate asukoha uue lahendusega täpsemalt.

Euroopas tähistatakse 11. veebruaril 112 päeva. Samal päeval kaks aastat tagasi läks ka Eesti üle ühtsele hädaabinumbrile 112. Üks number ja 112-teenuse arendamine on muutnud abi kutsumise inimesele lihtsamaks ja abi saamise kiiremaks.

Numbrile 112 helistades saab häirekeskuse vahendusel abi kutsuda nii päästjatelt, politseilt kui ka kiirabilt.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD