Õiguskantsler uurib kontrolltööde korraldamist koolides

FOTO: VT

Jätkuvate kaebuste tõttu kontrollitööde korraldamise kohta koolides on õiguskantsler asunud uurima, kuidas järgivad koolid sotsiaalministri määrusega kehtestatud reegleid kontrolltööde korraldamisele.

Kuivõrd kontrolltööde planeerimise teemal on jätkuvalt palju pöördumisi, otsustas õiguskantsler tegeleda kontrolltööde korraldamise probleemiga laiemalt. Selleks palus õiguskantsler juhusliku valiku alusel valitud koolidelt täpsemat infot kontrolltööde korraldamise kohta.

Õiguskantsler soovib saada elektroonilist väljavõtet koolides kasutusel olevast koolihaldussüsteemist nii, et väljavõttel kajastuksid 8. klasside nelja nädala õpiülesanded õppeveerandi või muu õppeperioodi lõpus sellel õppeaastal.

Eelmisel aastal aastal märkis õiguskantsler, et koolides tuleb kontrolltööde toimumise planeerimisel jälgida, et õppenädalas ei oleks neid üle kolme ja need ei satuks nädala või koolipäeva algusse ega lõppu.

Õpilaste tervise kaitse huvides on sotsiaalminister kehtestanud määrusega kontrolltööde korraldamise nõuded. Kuna õpilase töövõime kogu nädala kestel ei ole ühesugune ning maksimaalne töövõime saavutatakse nädala teisel ja kolmandal päeval, tuleb kontrolltööd planeerida määruse kohaselt üldjuhul nädala keskele.

Seetõttu soovib õiguskantsler teada, kuidas on ides korraldatud kontrolltööde planeerimine ja õpetajate vaheline koostöö kontrolltööde planeerimisel ning kuidas jälgib kooli juhtkond, et õpetajad täidaksid määruse nõudeid.

Õiguskantsler soovib ka teada, kuidas koolijuhtide hinnangul oleks võimalik efektiivselt tagada, et õpilaste õpikoormus kontrolltöödeks ettevalmistamisel ja nende tegemisel oleks ea- ja jõukohane.

Kontrolltöö edukas sooritamine nõuab õiguskantsleri sõnul õpilaselt ettevalmistusaega, tuletamaks meelde õppeveerandi või kursuse jooksul õpitut ja kontrolltööks kordamisega tuleb õpilasel hakkama saada igapäevase muu õppetöö kõrvalt. Et kontrolltöödeks ettevalmistamine ja nende tegemine ei kurnaks õpilasi liialt, peab kool vastavalt põhikooli- ja gümnaasiumiseadusele korraldama õppe õigesti ja koostama päevakava, mis oleks õpilasele ea- ja jõukohane, võimaldades talle aega puhkuseks ja huvitegevuseks.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD