Tarbijakaitseamet avastas saali- ja kassahinna erinevusi 30 kaupluses

www.tarbijakaitseamet.eeTarbijakaitseamet viis detsembris läbi järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli, mille eesmärk oli võrrelda kaupluste saali- ja kassahindu, ameti inspektorid kontrollisid sel korral kokku 82 kauplust, millest 30 tuvastati rikkumine.

Eelmise aktsiooniga võrreldes tõusis eksimuste osakaal 36 protsendile, augustis oli eksimusi 29 protsenti. Erinevalt varasemast eksisid kaupmehed rohkem tarbija kasuks. Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16 juhul, odavamaks lausa 30 juhul, teatas amet.

Suurim hinnaerinevus ilmnes Võru Vilja Selveris, kus tekikoti eest pidi tarbija kassas tasuma 7,91 eurot saalihinnast rohkem. Tarbija kasuks eksis suurima summaga Maardu lemmikloomapood PetShop, kes küsis hinnasildi järgi 24 eurot maksva kaelarihma eest kassas pea kaheksa eurot vähem.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles: „Tarbijate õnneks naeratas Fortuuna seekord ülekaalukalt just neile. Pikemas perspektiivis ennustan edu aga siiski nendele kaupmeestele, kes teadlikult ja süsteemselt teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda.“

Amet juhib tarbijate tähelepanu sellele, et kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saab klient kaubast loobuda ja raha tagasi küsida. Samuti soovitab amet vaadata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saab võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.

Kui hinnapettus avastatakse alles kodus, tuleks minna võimalikult kiiresti poodi tagasi ning öelda, et tahetakse ostust loobuda ja oma raha tagasi saada. Hinnapettusest tuleks teada anda ka tarbijakaitseametile, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

Nõuandeid tarbijale

• Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.

• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.

• Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.

• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

Comments  
  +7
Eks need eksimused tulevad peamiselt sellest, et poodidest on palju töötajaid koondatud, ülejäänutele makstakse sandikopikaid ja sunnitakse tegema mitme inimese tööd.
  -1
Nii see on.
Võrus juba raha on kliendil.

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD