Menu

.      

Ostupäevad on moes!

KAUBANDUS • Viimasel ajal on meie kandi suurtes kauplustes toimunud palju soodusmüügikampaaniad – sel nädalal lõppesid Selverites laadapäevad, Maksimarketites ja Konsumites väikse taksi päevad, Säästumarketis aga oli hiljuti ühe euro nädal. Maximas korraldati esmaspäeval ostupäev, kus põhirõhk oli pandud tööstuskaupade müügile, sest need olid suurima soodustusega. Küsisime Maxima avalike suhete juhilt, kuidas neil müük läks, samas uurisime nii temalt kui ka lähimatelt kaubamajadelt, kuidas neil läheb, milliseid uuendusi nad teevad või lähiajal teinud on.

Võrumaa Teataja küsimustele vastab Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid.

Kas ostupäev toimus esimest korda? Kas see viidi läbi kõikides Maximates?

Erkki Erilaid: Oleme varem teinud sarnase kampaania ühel korral Tallinna kauplustes. Otsustasime sellise kampaania teha, et anda tarbijatele võimalus säästa just siis, kui nende kulutused seoses kütteperioodi algusega järsult suurenevad.

Mis oli alla hinnatud?

E. E.: Kõikides Maximates üle Eesti olid kõik tööstuskaubad 40 protsenti tavapärasest odavamad. Suuremates kauplustes ehk siis Maxima XX supermarketites ja Maxima XXX hüpermarketites olid lisaks 30 protsenti alla hinnatud ka kosmeetika, kodukeemia ning lilled, 20 protsenti odavamad olid Maxima oma köögis valmistatud kondiitritooted, samuti kõik glasuurkohukesed ja Aura mahlad. Seejuures ei olnud tegu enamikes jaekettides praktiseeritava „kuni teatud protsendini” allahindlusega, vaid tööstuskaubad olid täpselt 40 protsenti soodsamad.

Kuidas läks – kuidas jäite tulemustega rahule?

E. E.: Tulemused olid väga head. Käive kasvas kogu Maxima jaeketis sellel päeval tavapärase esmaspäevaga võrreldes ligi poole võrra. Võru supermarketis kasvas käive eelmise esmaspäevaga võrreldes koguni ligi kolm korda.

Miks otsustasite sel korral korraldada ostupäeva ja mitte -öö?

E. E.: Ostupäev on nii ostjatele kui müüjatele mugavam.


Millal kavatsete järgmise sarnase ürituse korraldada ja kas on plaanis ka kunagi esinejaid kohale kutsuda, nagu on teinud mõni konkureeriv ettevõte?

E. E.: Kindlasti on laiaulatuslikud sooduskampaaniad ka tulevikus kavas, kuid millal ja millised täpselt, selle jätaks praegu veel saladuseks. Sellist kampaaniat, kus jaekett müüb üle Eesti kõikides 68 kaupluses väga suurt osa oma kaubavalikust suure soodustusega ja paljude kaupade osas alla omahinna, on väga kallis korraldada. Esinemiste korraldamine tähendaks suurt lisakulu ja seetõttu ei saaks tarbijatele pakkuda niivõrd soodsaid hindasid. Kuna Maxima kontseptsioon näeb ette siinsel turul hinnaliidriks olemist, siis soovime nii kampaaniaid korraldades kui ka igapäevaselt kaubeldes hinnad võimalikult soodsad hoida.

Kas tänavu suvel, sügisel on olnud müük optimistlikum kui eelmisel aastal samal ajal?

E. E.: Tänu uutele kauplustele ja ligi poolele miljonile lojaalsele kliendile kasvab Maxima käive stabiilselt ja kiiremini kogu jaeturust. Tarbijad on optimistlikumad kui mullu, kuid kindlasti jätkub tarbimine ettevaatlikult, sest üha kiiremini kasvavad kodukulud sunnivad inimesi jätkuvalt säästma ja otsima odavamaid tarbimisvõimalusi.

Kunagi levis info, et Võrru tehakse teinegi Maxima. Kas see mõte on endiselt olemas? Ehk on nüüdseks mõni teine uuendus hoopis plaani võetud?

E. E.: Hetkel on laienemisplaanidest Võrus veel vara rääkida.

Helistades järgmisena Põlva kaubamajja ja suheldes selle tööstuskaupade juhi Rainer Petersoniga, rääkis tema, et Põlva kaubamaja avas üleeile majas täiesti uue moekorruse. Nii suurenes neil oluliselt garderoobiosakonna pind. Seda muudatust plaaniti juba aastaid ja nii pole tema sõnul ostupäevade korraldamisel staaride kohale kutsumisesse panustatud. Ent esinejaid on ikka olnud ja sel nädalalgi toimuvad seoses laienemisega erinevad moeshowd (täna toimub viimane moeshow, mis on mõeldud lastele – toim), kohale tuleb stilist Elina Müürsepp ning lapsi rõõmustavad Limpa ja Kuningas.

Võru kaubamaja kaubandusjuht Taavi Karu ütles, et nemad tegid suvel remondi ja seega on kauplus saanud alles äsja mõnusa värskenduse. „Tõstsime ka kaubagruppe ümber, muutsime poe rõhuasetust nooruslikumaks, sest nüüd on meil kaupa rohkem ka noortele,” rääkis ta. Karu sõnul on Võru kaubamajal endiselt olemas klassikaline stiil, kuid palju kaupa on nüüd neilegi, kes on pereinimesed ja tahavad igapäevast mugavat riietust.

Taavi Karu mainis ära, et kaubamaja külastatavust mõjutab väga palju ilm. „Meesterahvas ju enne poodi talveriideid ostma ei lähe, kui varbad külmetama hakkavad,” tõi ta selle kohta näite. Tulud on neil aga püsivalt samasugused, nii oli ka eelmisel aastal. Ka Võru kaubamaja korraldab aeg-ajalt kliendipäevi, kuhu kutsutakse stiliste, tootetutvustajaid jt ja järgmine selline päev tuleb isadepäeval. Kuulsusi pole seni kohale kutsutud.

Meie kaubandushiiust Kagukeskusest saime ühendust juhiabi Marge Sooteega ja sarnastele küsimustele saatis ta meile pärast pikemat mõtlemist sellise vastuse: „Kahjuks ei ole me nõus oma turundusplaane ajalehes avaldama ja seega me teie küsimustele ei vasta.” Eks igaühel omad nipid, aga alles paari kuu eest öeldi meile Kagukeskusest, et novembris peaks neil üle läve astuma aasta miljones külastaja.

Tundub, et poodidel läheb hästi. Jälgigem soodustusi ja külastagem ostupäevi!

20 PÄEVA ENIMLOETUD