Menu

.      

Väikses Eestis sõidab bussiga kauem kui lennukiga Sharm el Sheikhi

Murelik ema Anneli Kivila internetist prinditud bussigraafikuid sirvimas. Pärast Võru–Pärnu liini sulgemist on bussiaegade klapitamine parajaks raketiteaduseks muutunud. Foto: KADRI NAGELBUSSILIIKLUS ❯ Linna bussimarsruudid muutusid augusti lõpus, uuenduskuuri läbisid ka peatused. Nagu veel sellest vähe oleks, alates 1. septembrist sulges Sebe ka kaugliini nr 291 suunaga Võru–Valga–Pärnu. Põhjuseks liiga vähe sõitjaid. Selline muudatus on pea peale löönud mitme reisija elu. Meile kurtis oma muret Anneli, kelle poeg käib Nursist Tihemetsa kooli. Samasse kooli sõitsid Võrust ka mitu teist noormeest, just nimelt sõitsid, sest selline utoopiline ringreis, mis tuleb ette võtta pärast liini sulgemist, on tigedaks tegev ja paneb kukalt kratsima – seetõttu loobusid kaks noormeest kooliskäimisest üldse.

Varem sai Anneli poeg ilusasti kella 6.40 ajal Nursis Võru–Valga–Pärnu bussi peale istuda ja oli kell 10 Tihemetsas. Praegu peab ta aga kella 6.35 ajal istuma Nursi–Võru bussile, et sõita linna, kust läheb buss Tartusse. Tartusse jõudes peab ta istuma järgmise bussi peale, mis viib ta Kilingi- Nõmmele ja sealt veel omakorda uue bussi peale, mis suundub Tihemetsa. Kogu sõit kestab kokku umbes seitse tundi. Jah, te lugesite õigesti, pisikeses Eestis on võimalik ühest kohast teise liikumiseks kulutada seitse tundi! Lennukiga saab selle aja jooksul jõuda Tallinnast suisa Sharm el Sheikhi, mis asub kordades kaugemal kui Pärnu Võrust.

Samuti on suureks mureks koolist kojujõudmine, sest läbida tuleb sama teekond, ainuke vahe on, et bussipiletid Tartu–Võru liinile oleks taibukas varakult ära osta, sest reedel ei pruugi neid kõigile enam jätkuda.

Anneli on nördinud, sest pere kaotab peale suurenenud ajakulu ka rahas, kuna bussipileteid tuleb osta palju rohkem kui üks. Kui varem läks sooduspiletiga sõit maksma üheksa eurot ja 50 eurosenti, siis nüüd tuleb maksta 16–17 eurot, mis on ju pea poole rohkem. Naine oleks nõus ka piletihinna tõusuga, kui ainult bussiliin alles jääks, kasvõi esmaspäeviti ja reedeti, kui enamik koolilapsi seda teed liigub.

Uurisime bussifi rmalt Sebe, miks selline samm ette võeti ja saime vastuseks, et liini sulgemisotsust ei tehtud kerge südamega. „Kaalusime erinevaid lahendusi ning analüüsisime liini täituvust ja väljumisi. SEBE pakub oma kaugliinidega üle Eesti teenust väga ulatuslikus liinivõrgus. Meie bussid teevad nädalas kokku ligi 1300 väljumist. Oleme aastate jooksul püüdnud säilitada nii senist liinivõrku kui ka lisanud uusi liine ja liinidele vastavalt reisijate vajadustele täiendavaid peatuseid. Paraku oli sellel liinil väljumisi, mille reisijate hulk oli äärmiselt tagasihoidlik – sellest tulenevalt ei katnud tulu läbisõidu kohta bussiliiniga seotud kulutusi. Oluline on teada, et Eestis peavad kaugliinibussid katma kõik oma kulud piletitulust ja riik toetust juurde ei maksa,” vastas meie küsimise peale ASi Sebe kommunikatsioonijuht Gert D. Hankewitz.

Probleemi lahendamiseks soovitab Sebe kohalikul omavalitsusel korraldada mainitud liinile riigihange või leida mõni muu omapoolne lahendus. Seniks peavad aga need, kes Võru–Pärnu liini kasutasid, lihtsalt leppima, varuma aega, kannatust ja raha, sest teisiti kahjuks enam Pärnusse sõita ei saa.

Kui veel kellelgi on viimasel ajal probleeme bussiliiklusega, siis võib sellest meile julgelt teada anda. See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD