7 fakti, mida sõidukiomanik peaks teadma kaskokindlustuse kohta

FOTO: VT

Autojuhti kaitseb kohustuslik liikluskindlustus, mis õnnetuse korral katab tema ravikulud ja teistele osapooltele tekitatud kahjud. Enda sõiduki remondiraha peab õnnetuse põhjustaja oma taskust leidma või kindlustama sõiduki kaskoga. Swedbanki Rahaasjade Teabekeskus pani kirja 7 olulist fakti, mida peaksid teadma kaskokindlustusest.

1. Katab kahjud õnnetuse põhjusest olenemata

Kasko hüvitab sõidukile tekkinud kõige levinumad kahjud olenemata põhjusest või süüdlasest. Kui liikluskindlustus on seadusega kohustuslik kõikidele Eesti autoregistrisse kantud sõidukitele, siis kaskokindlustus on kohustuslik vaid liisinguga ostetud autodele. Kuigi kasko on vabatahtlik, siis arvestades Eesti ilmastikuolusid ja liiklemise tingimusi, eelistavad sõidukiomanikud end ootamatuste eest kaitsta.

2. Hind sõltub nii sõidukist kui juhist

Kaskokindlustuse hind sõltub auto margist ja mudelist. Üldiselt käib kasko hind ühte jalga sõiduki ülalpidamis- ja remondikuludega. Näiteks kui õnnetusjuhtumi korral on ühe auto parandamine ja varuosad kaks korda kallimad kui teisel, siis kajastub see ka kasko hinnas. Kui väikese keskklassi sõiduki kasko hind kuus on umbes 30 eurot, siis luksuslikuma auto puhul võib see ulatuda 70-80 euroni. Samuti võetakse hinnastamisel arvesse sinu varasemat liikluskahjude ajalugu.

3. Sõidukiomaniku vastutus

Kindlustusjuhtumiks loetakse ootamatut olukorda, mida ei saa vältida. Samas ei kata kasko sõiduki tehnilisi rikkeid või auto kuluosade, näiteks piduriketaste ja -klotside loomulikku kulumist ja vahetamist ning need kulud jäävad omaniku kanda. Teatud kindlustusjuhtumite puhul tuleb ka kasko puhul arvestada omavastutusega. Näiteks auto varguse puhul jääb omavastutus 10-15% piiresse sõiduki maksumusest. Erandiks on autoklaasid, mis reeglina ilma omavastutuseta parandatakse või vajadusel välja vahetatakse.

4. Hooletus võib hüvitiseta jätta

Liiklemine kainelt ja vastavalt liikluseeskirjadele on elementaarne. Õnnetus on aga alati ootamatu, seega proovi ehmatusest üle olla ja käituda selliselt, et ära hoida kahju suurenemist. Näiteks kui sõidad teelt välja, siis on mõistlik kohe helistada autoabisse ning kutsuda järgi puksiir, et sõiduk veelgi rohkem kannatada ei saaks. Üldiselt on autoabi õnnetusjuhtumi korral ka kindlustuslepingutes sees ja täiendavat kulu see ei tekita.

5. Lepingusse sõiduki õige väärtus

Kaskokindlustuse leping sõlmitakse enamasti aastaks. Iga uue kindlustusperioodi alguses vaadatakse üle ja lepitakse kokku auto väärtus ehk summa, mille ulatuses kahjujuhtumi korral sõiduki maksumus hüvitatakse. Seega kontrolli alati, kas poliisile on märgitud auto õige väärtus. Loe leping alati hoolega läbi ja pööra tähelepanu nii välistustele kui enamlevinud hüvitisest keeldumise põhjustele.

6. Kui juhtub õnnetus, anna sellest teada

Kui sõiduk satub õnnetusse või juhtub midagi muud ootamatut, teavita sellest koheselt oma kindlustusandjat. Teatud juhtudel tuleb teavitada ka politseid, näiteks kui sõidad otsa metsloomale, liiklusmärgile või teetähisele. Enamasti kindlustusandja ise kannatada saanud sõidukit näha ei soovi, vaid suunab selle remonditöökotta. Edasi tegelevad juhtumiga kindlustusfirmad suheldes otse autoremonditöökojaga.

7. Kindlustuspakkuja väärtus tuleb välja siis, kui midagi juhtub

Suures osas on kaskokindlustuse tingimused turul sarnased, seega vahe ilmneb siis, kui midagi juhtub. Oluline on, kuidas käitub kindlustusettevõte, kui vajad abi. Seetõttu uuri enne lepingu sõlmimist kindlustuspakkuja tingimusi (nii kindlustuskaitse ulatust kui ka välistusi) ja tausta, teiste klientide kogemusi ning seda, milline on ettevõtte üldine maine ja varasem käitumine kindlustusjuhtumite käsitlemisel.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD