Erinevalt Lätist ning Leedust alustas Eesti maksu- ja tolliamet juuni lõpus päevapealt sõiduautode lausinspekteerimist ning silma järgi aktsiisi määramist, ilma et selleks oleks seadust muudetud. See on kirvega kure püüdmine, sest neelab ühelt poolt maksumaksja ressurssi, teiselt poolt on selge, et üksikud Passati-omanikud ei suuda vedada sisse kolmandikku Eesti kütusest.
Olukorras, kus kütuseaktsiisi laekumine on tarbimist arvestades kolmandiku võrra kukkunud, on arusaadav, et maksu- ja tolliamet peab tegema jõupingutusi, et aktsiisi laekumist parandada. Ilma aktsiisita kütuse jõudmine riiki on maksumaksja tagant varastamine ja kui see toimub suures koguses, siis on see suuremahuline vargus. Maksu- ja tolliamet peab selliste varguste tõkestamisega aktiivselt tegelema.
Küsimus on selles, kas varguste tõkestamisega peab tegelema kirvemeetodil. Praegu alustas toll sisuliselt üleöö piiriületajatelt autopaagis oleva kütuse maksustamist aktsiisiga, ilma et sellest oleks eelnevalt hoiatatud ja olukorras, kus seda pole tehtud alates seaduse kehtimahakkamisest 2004. aastal. Nagu inimesed kurdavad, käituvad Eesti oma riigi piirivalvurid ja tollitöötajad Eesti riigi kodanikega üleolevalt. Tolli käitumine sarnaneb Nõukogude ajaga, kus riik valitses inimeste üle läbi kampaaniate, mille käigus samuti üleöö eri tegevusi rakendati ning nõnda inimesi hirmutati ja heidutati.
Arusaadav on see, et väikeste Passatitega ei saa tuua sisse märkimisväärseid koguseid kütust. Paarsada Passatit jõuavad järjekorras seistes ööpäevas üle tuua kokku 14 000 liitrit, aastas viis miljonit liitrit mootorikütust. See teeb küll ühelt poolt Eesti riigile saamata jäänud maksudena ligi kolm miljonit eurot, ent teiselt poolt on see kogus vaid üks protsent Eestis aasta jooksul müüdavast mootorikütusest. Sellise tühise kogusega ei saa ometi põhjendada kütuseaktsiisi laekumise kukkumist kolmandiku võrra. Aktsiisimaksu vähese laekumise põhjused on mujal ja toll peab nende muude põhjustega tegelema, selle asemel et maksumaksja raha eest piiril heauskseid inimesi kiusata.
2. küsimuse peale mille esitad maksuhaldurile, et millise seaduse alusel Te tegutsete vastatakse, et homme tuleb jurist.
3.Mis on Teie mõistes sihtkoht- vastatakse, et siis töö- või elukoht, mis siis et Riigiteatajast võib ka n.ö juhm piiriületaja väljalugeda , et see nii mitte pole.
4.Aktsiisi maksmine on määratletud seaduse järgi siis kui maksuhalduril tekib kahtlus, et seda kütust tuuakse ärilisel eesmärgil- kas ei peaks enne seda, kui maksuhaldur isiku bensukaks tembeldab olema ka alus selleks, ehk siis müügi fakt, või väga tihe piirületus( kuigi ma ei saa aru- Euroopa Liidu kodanike üks põhiõigusi on just liikumisvabadus). Tegelikult käib asi nii, et nagu sisened EV-i nii kohe oled aktsiisimaksja, maksuhalduri arvamus sinust on seadusest kõrgem. Ise nad kommenteerivad, et neil kästi kõigile ärateha, jah ,just sellised on meie ametnikud, selline on meie nägu, peaasi et ära teha....avaliku eetika koodeksist pole siin ammu haisugi, "natsalnikude" aeg on tagasi.. Eks ütle vanasõnagi: " Mida rohkem paberit, seda puhtam tagusment!!!!!!!!!!!!!!!"
Täpselt!..täiesti küündimatud tõesti,kuna on lubanud asjaga niikaugele jõuda,et vaja nüüd kirvega kurge püüda.