Toll püüab kirvega kurge

Erinevalt Lätist ning Leedust alustas Eesti maksu- ja tolliamet juuni lõpus päevapealt  sõiduautode lausinspekteerimist ning silma järgi aktsiisi määramist, ilma et selleks oleks seadust muudetud. See on kirvega kure püüdmine, sest neelab ühelt poolt maksumaksja ressurssi, teiselt poolt on selge, et üksikud Passati-omanikud ei suuda vedada sisse kolmandikku Eesti kütusest.


Olukorras, kus kütuseaktsiisi laekumine on tarbimist arvestades kolmandiku võrra kukkunud, on arusaadav, et maksu- ja tolliamet peab tegema jõupingutusi, et aktsiisi laekumist parandada. Ilma aktsiisita kütuse jõudmine riiki on maksumaksja tagant varastamine ja kui see toimub suures koguses, siis on see suuremahuline vargus. Maksu- ja tolliamet peab selliste varguste tõkestamisega aktiivselt tegelema.


Küsimus on selles, kas varguste tõkestamisega peab tegelema kirvemeetodil. Praegu alustas toll sisuliselt üleöö piiriületajatelt autopaagis oleva kütuse maksustamist aktsiisiga, ilma et sellest oleks eelnevalt hoiatatud ja olukorras, kus seda pole tehtud alates seaduse kehtimahakkamisest 2004. aastal. Nagu inimesed kurdavad, käituvad Eesti oma riigi piirivalvurid ja tollitöötajad Eesti riigi kodanikega üleolevalt. Tolli käitumine sarnaneb Nõukogude ajaga, kus riik valitses inimeste üle läbi kampaaniate, mille käigus samuti üleöö eri tegevusi rakendati ning nõnda inimesi hirmutati ja heidutati.


Arusaadav on see, et väikeste Passatitega ei saa tuua sisse märkimisväärseid koguseid kütust. Paarsada Passatit jõuavad järjekorras seistes ööpäevas üle tuua kokku 14 000 liitrit, aastas viis miljonit liitrit mootorikütust. See teeb küll ühelt poolt Eesti riigile saamata jäänud maksudena ligi kolm miljonit eurot, ent teiselt poolt on see kogus vaid üks protsent Eestis aasta jooksul müüdavast mootorikütusest. Sellise tühise kogusega ei saa ometi põhjendada kütuseaktsiisi laekumise kukkumist kolmandiku võrra. Aktsiisimaksu vähese laekumise põhjused on mujal ja toll peab nende muude põhjustega tegelema, selle asemel et maksumaksja raha eest piiril heauskseid inimesi kiusata.

Comments  
  +2
No viletsus arvab , et passatid toovad niipalju kütust sisse . Isiklikult olen küll tänu kallile bensiinihinnale vähendanud oma sõite . Varem käisin kolmkorda nädalas linnas , nüüd ainult üks kord . Kui viletsus tahab , et aktsiis ja käive laekuks , vähendagu kütuseliitrilt võetavat obrokit näit. 10% .
  +3
Praegune EV valitsus on liiga rumal, et ise seadusi kehtestada. Ei ole mõtet EV valitsusel jalgratast leiutada. Lihtsam oleks võtta eeskuju arenenud naaberriikidest, nagu Läti, Leedu, Soome, mis piirnevad samuti Venemaaga ja nädalas kord on lubatud teha kaubareis lähivälimaale. Arvan, et sellest piisaks esialgu EV taandarengu pidurdamiseks.
  +8
See jant saab kesta vaid esimese kohtuni, sest vaevalt suudab toll tõestada maksualuse kütuse täpset kogust ja tegelikku kütusekulu koju jõudmiseks. Nii, et tegu on riiklikku väljapressimisega ( sind sunnitakse deklareerima täpselt määratlemata koguseid). Riik vägistab oma alamaid IRL-i läbi. Ja häbi tal pole - isegi piiri ei ole siin Lõuna-Eestis.
  +11
Jah kahjuks on nii, et kui saabud n.ö piirile, et koju tulla siis alles algab elu:1. kui pärid aru , et kellega mul on au suhelda- vastatakse, et iga matsile me end tutvustama ei pea, me pole piirivalve.
2. küsimuse peale mille esitad maksuhaldurile, et millise seaduse alusel Te tegutsete vastatakse, et homme tuleb jurist.
3.Mis on Teie mõistes sihtkoht- vastatakse, et siis töö- või elukoht, mis siis et Riigiteatajast võib ka n.ö juhm piiriületaja väljalugeda , et see nii mitte pole.
4.Aktsiisi maksmine on määratletud seaduse järgi siis kui maksuhalduril tekib kahtlus, et seda kütust tuuakse ärilisel eesmärgil- kas ei peaks enne seda, kui maksuhaldur isiku bensukaks tembeldab olema ka alus selleks, ehk siis müügi fakt, või väga tihe piirületus( kuigi ma ei saa aru- Euroopa Liidu kodanike üks põhiõigusi on just liikumisvabadus). Tegelikult käib asi nii, et nagu sisened EV-i nii kohe oled aktsiisimaksja, maksuhalduri arvamus sinust on seadusest kõrgem. Ise nad kommenteerivad, et neil kästi kõigile ärateha, jah ,just sellised on meie ametnikud, selline on meie nägu, peaasi et ära teha....avaliku eetika koodeksist pole siin ammu haisugi, "natsalnikude" aeg on tagasi.. Eks ütle vanasõnagi: " Mida rohkem paberit, seda puhtam tagusment!!!!!!!!!!!!!!!"
  +6
Töökohad ei tohi kaduda,sest Passat on lõunaeestlase tööriist,nagu puusepale kirves või arstile skalpell.
  -5
..püüab kirvega sihvkat närivat luike,oleks pealkirjana paremini kõlanud.
  +17
Vot täpselt sellised tegelased nagu praegused MTA ametnikud, küüditasid meie esivanemaid. Igal oinal on oma mihklipäev. Ja riik jälle nutab ja halab, et tal on midagi saamata. Minul jääb ka iga kuu vähemalt 1500€ saamata, sest ma töötan Eestis, mitte Soomes. Selle peale öeldakse, et mis sa hädaldad, oma asi. Riik ka ärgu hädaldagu, et midagi teoreetilist saamata jääb. 21 sajandil tuleks kõiksugu aktsiisid üldse ajaloo prügikasti saata, sest sisuliselt on tegemist vaba turu omakasupüüdliku moonutamisega. Isegi plaanimajanduslik totalitaarriik CCCP ei küsinud oma alamatelt aktsiise. Mis konkreetselt kütuseaktsiisi puutub, siis pikemas perspektiivis kaovad nad nagunii ära, sest varsti sõidame kõik elektriautodega ja üldlevinud arvamuse järgi saab nafta varsti otsa. Väga kahju, et AS Eesti Vabariik eesmärk on oma rahva ja lodsuse (riigiasutus R(aiume) M(aha) K(õik)) süstemaatiline hävitamine
  +4

Quoting tiit:

Tere. kahjuks näitab see juhus ametnikehakatiste küündimatust kui mitte kuritegelikku lollust?


Täpselt!..täiesti küündimatud tõesti,kuna on lubanud asjaga niikaugele jõuda,et vaja nüüd kirvega kurge püüda.
  +9
Venelastega võib otse äri ajada vaid üks erakond. Jaa-jaa ikka seesama mis äritses karistamatult elamislubadega. See erakond müüs maha sibulale isegi oma kontori ja on nüüd seal rentniku staatuses. Elagu IRL, mille suurkogudel käib valimine sibulavenkude kätega.
  +4
Tere. kahjuks näitab see juhus ametnikehakatiste küündimatust kui mitte kuritegelikku lollust?
  +13
Kui moistust on lusikaga antud siis kulbiga sealt votta ei ole. Loll riik.
  +16
Tüüpiline Eesti riigi ametnik. Natuke targem inimene saaks need tollitöötajad kassi saba alla saata ja oma nõudmistega hulluks ajada.Tollitöötajad ei oska asjalikult ühelegi küsimusele vastata. Kahju, et valitsusele ei jõua kohale, et aktsiisi laekumise vähenemise taga on liialt kallis kütus. Vähendage akstsiisi ning näete kuidas selle laekumine kasvab. Kahjuks arvab meie valitsus, et kõrge aktsiis toob ka rohkem raha sisse, see toimiks kui kõik saaks riigikogu palka.

 


 

LOE VEEL


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD