Menu

.      

Rattapäeval jagati häid nõuandeid ja tutvustati tehnikat

Võru endine linnapea Ülo Tulik, Euroopa Parlamendi liige Ivari Padar  ja praegune linnapea Jüri Kaver rattaid parkimas.    Foto: Kadri Nagel

JALGRATTAÜRITUS • Kevadpühal, 1. mail toimus tore kogupereüritus „Rattapäev”, mis algas kogunemisega Kesklinna pargis, kust siirduti rongkäigule, milles sõideti läbi Võru linna tänavad. Lõbusas meeleolus väntasid nii suured kui ka väikesed nii-öelda tavalistel jalgratastel, aga ka tõuke- ja muudel vigurratastel, ning esindatud olid ka elektrilised sõiduriistad. Sõidule sekka visati nalja stiilis, et kes siis maksab, kui Võru auklikel tänavatel jalgratas ära lõhkuda? Rongkäigu lõpetas demonstratiivne rattaparkimine praeguste ja endiste linnaisade poolt eelmisel aastal rajatud parklatesse. VIDEO  PILDIGALERII

 

Pärast rongkäiku algasid erinevad tegevused nii Kesklinna pargis kui ka Vabaduse platsil, mille tarbeks lustakalt õhupallide ja vana Skolnikuga Vabaduse tänava teelõik suletud oli.
Kell 11 avati rattahooaeg ja esinesid trikiratturid peadpööritavate trikkidega. Selleks ajaks olid startinud ka esimesed ratturid, kes lõid kaasa orienteerumismängus, mille eesmärk oli leida linnas üles kaardil märgitud kohad.

Purskkaevu juures pargis olid koha sisse seadnud mitmed rattapoed, kust kasulikku informatsiooni ja nõuandeid sai. Vanatehnikaklubi Vänt oli vaatamiseks välja pannud hulgaliselt nii harilikke kaherattalisi kui ka isesuguseid sõidukeid, millest erilisemad kahekordne jalgratas ja sangast lükatav istetooliga liikumisvahend. Nähtud sõiduriistu on sõnades raske kirjeldada, aga meenus nii mõnigi nostalgiline hetk lapsepõlvest, kus naabripoiss pedaalitava autoga mööda kodutänavat vuras ja vanaisa „toruga” rattaga sõitu sai proovitud.

Isevalmistatud kahekordne ratas.   Foto: KADRI NAGEL Mudilaste telgis sai vaadata Jänku-Jussi multikaid ning joonistamiseks ja lugemiseks oli laudadel hulgaliselt raamatuid ning värvipilte. Sõiduteele said kõik võimaluse joonistada kriitidega erinevaid jalgrattaid.

Ratas on mõnus sõiduvahend, nagu ürituse korraldajad ka osalejateni üritasid tuua – sellega pääseb kõikjale, ei tekita ummikuid ja jäävad ära parkimisprobleemid. Rattasõit värskes õhus on ka kosutavaks doosiks tervisele. Unustada aga ei tohi, et ka jalgrattaga sõites kehtivad liikluseeskirjad – selleks räägiti ratturite enimtehtavatest vigadest liikluses ja ohutusnõuetest. Rõhutati ka kiivri olulisust. Räägiti, kui tähtis on selle kandmine ning seda, et väga oluline on valida õige suurusega kiiver ja see ka õigesti pähe sättida. Vastasel juhul pole hädavajalikust abivahendist praktiliselt mitte mingit kasu.

Siis kui kuulamisest ja vaatamisest isu täis, sai järele proovida, kuidas on sõita kaheinimeserattaga. Vabaduse platsil ootasid lapsi tasuta kolmerattalised elektriautod, millega kõik soovijad mõne tiiru said teha. Toimus ka võistlus „Võrumaa rattaäss 2013”, kus tuli teha liiklustest, otsida jalgratta juures olevad vead üles ning läbida keeruline ja takistusi täis rada.
Kahe puu vahele parki oli üles seatud viimasel ajal üha rohkem kuulsust kogunud „tasakaaluliin”, millel soovijad kätt proovida said. Uudne spordiala sai Eestis tuntuks, kui Lõuna-Eestist pärit noormees Jaan Roose slackline’il Madonna kontserdil pööraseid trikke sooritas.
Tore päev lõppes autasustamisega ja välja loositi uhke jalgratas Peugeot.

20 PÄEVA ENIMLOETUD