Ohutusjuurdluse keskus asus uurima lennuki hädamaandumise põhjuseid

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juures tegutsev ohutusjuurdluse keskus asus uurima Tartumaal Ülenurme lennuvälja lähedal reede hilisõhtul toimunud lennuki hädamaandumise põhjuseid.

Majandusministeeriumi kriisireguleerimise osakonna peaspetsialist Jens Haug ütles laupäeva ennelõunal BNS-ile, et et kuna uurimine on alles alanud, ei saa praegu hädamaandumise detailide kohta midagi täpsemat öelda.

"Olen just praegu koos piloodiga teel sündmuskohale ning praegu on natuke vara rääkida, mis täpselt juhtus," lausus Haug. Tema sõnul vajab täpsustamist ka see, millise lennukimudeliga täpselt tegemist oli. Hädamaandunud lennuk on Piper 28 tüüpi, kuid sellel on palju erinevaid modifikatsioone.

Haugi sõnul on kõik kolm lennukis olnud inimest haiglast välja saanud ning nende vigastused osutusid kergeteks.

Hädamaandumist uurib ohutusjuurdluse keskus alustas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juures tegevust selle aasta algusest. Ohutusjuurdluse keskuse ülesanne on lennu-, raudtee- ja laevaõnnetuste põhjuste väljaselgitamine, transpordiohutusalaste soovituste ja ettepanekute formuleerimine ning nende menetlemise jälgimine.

Tartu lähedal tegi reede hilisõhtul hädamaandumise väikelennuk, mille pardal olnud kolm Läti kodanikku Lätist õhku tõusnud lennuk maandus kesköö paiku Ülenurme lennuvälja lähedal põllul ja libises kraavi. Kolm lennukis olnud meest said kergemalt viga. Häirekeskus sai teate hädamaandumisest kell 00.00.

Päästjate saabudes olid lennukis olnud kolm meest iseseisvalt välja saanud. Kiirabi andis neile sündmuskohal esmaabi ning viis tervise kontrolliks traumapunkti. Lõuna päästekeskuse pressiesindaja Evelin Uibokand ütles BNS-ile, et sündmuskohal tundusid lennukis olnud meeste vigastused olema kerged.

Tegemist oli Piper tüüpi väikelennukiga, milles oli kolm Läti kodanikku ning mis oli treeninglennul. Lennuk tõusis õhku Lätist ning pidi maanduma Ülenurme lennuväljal. Hädamaandumisel sai viga lennuki üks tiib ja kere, tekkis väike lokaalne kütusereostus. Uibokand märkis, et kütusereostus oli väga väike ning päästjate eraldi sekkumist reostuse kõrvaldamiseks vaja ei läinud.

Päästjad kontrollisid lennuki võimalikku süttimisohtu. Esialgse info kohaselt põhjustas hädamaandumise mootoririke.

Sündmuskohal töötasid päästjad Tartust, Tõrvandist ja Elvast, kohal olid politseipatrullid ning kaks kiirabibrigaadi. Sündmuse lahendamist juhtis Tartu operatiivkorrapidaja. Uibokandi sõnul on lennuk praegu allakukkumise kohas ning selle juures on valve.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD