Infoliinid muutsid avaliku numbripäringu tasuliseks

Infotelefonide 1188, 1182, 1184 ja 1181 veebilehtedelt kadus eelmisel nädalal ligipääs eraisikute telefoninumbritele, kuigi inimesed olid nende avalikustamiseks loa andnud, kirjutab Eesti Päevaleht.

Infotelefonife omanikfirmad on AS Telemedia, Ekspress Hotline ja AS Teabeliin. Näiteks ilmus 1188 veebilehel eraisikute numbriotsingusse nime sisestades punase hüüumärgiga tähistatud teadet "Lähtuvalt Eesti Vabariigi isikuandmete kaitse seadusest väljastame eraisikute kontaktnumbreid vaid infoliini vahendusel."

Firmad viitavad isikuandmete kaitse seadusele, ent helistades tasulisele infoliinile, on otsitav number kättesaadav ja telefoni teel info jagamisele andmekaitse seadus selle loogika järgi ei laiene. 

Andmekaitse inspektsiooni nõunik Stiina Liivrand ütles Eesti Päevalehele, et seost ettevõtte äritegevuse ja isikuandmete kaitse seaduse vahel ei ole. "Ettevõtte ärimudel seisnebki tasulise info, sealjures eraisikute telefoninumbrite avaldamises, kuid veebilehel olev viide isikuandmete kaitse seadusele on täiesti seondumatu. Ettevõte poeb kohatu seaduseviite taha raha teenimise eesmärgil," lausus Liivrand.

Telemedia turundusjuht Triin Vesper põhjendas inimeste andmete internetist eemaldamist rahuolematute inimeste hulga kasvuga, mis on viimastel kuudel viis korda suurenenud. Ta lisas, et ettevõte kaalub inimeste andmete tasuta kättesaadavuse taastamist, kui leitakse lahendus, kuidas kaitsta eraisikuid müügimeeste eest.

Tarbijakaitseamet pressiesindaja Hanna Turetski sõnul ei ole õigusakti, mis kohustaks infot avaldama tasuta.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD