Uuring: kõrge kütusehind mõjutab auto kasutamise harjumusi Eestis

Autode jaemüügi ning teenindusega tegeleva Amservi tellimusel Faktum & Ariko korraldatud uuringust selgub, et kütusehinna tõusu mõjul on 70 protsenti Eesti autoga sõitjatest rohkem või vähem vähendanud oma harjumuspäraseid sõite.

Virumaal ja Lõuna-Eestis on oma sõite vähendanud 83 protsenti autoga sõitjatest, Põhja-Eestis 52- ja Tallinnas 64 protsenti, teatas Amserv.

Amservi tegevdirektori Mart Mägi sõnul mõjutab kõrge kütusehind oluliselt Eesti autokasutajate harjumuspärast läbisõitu.

Uuringu kohaselt on 42 protsenti Eesti elanikest seoses kütusehinna tõusuga tõsiselt mõelnud sellele, et tulevikus sõita ökonoomsema autoga. Mägi sõnul ostavad inimesed järjest rohkem säästlikumaid autosid. "Näiteks uute hübriidsõidukite osakaal on võrreldes 2007. aasta 0,4 protsendiga kasvanud praeguseks 1,1 protsendini ning diiselsõidukite osakaal 28,2 protsendilt 35,3 protsendini."

Mägi märkis, et Eestis on viimastel aastatel selgelt kasvanud väike-keskklassi autode müük ning tegelikult valitseb sarnane trend kogu maailmas. "2012. aasta esimese kvartalis oli maailmas müüduim auto Toyota Corolla, üllatuslikult oli kolmandale kohale tõusnud hübriidtehnoloogiat kasutav Toyota Prius. Eestis oli maikuuus müüduim auto Toyota Auris."

Uuringufirma Faktum & Ariko viis mais 2012 läbi üle-eestilise uuringu elanikkkonna nägemustest autokütuste kasutamise ja uute autode soetamise suhtes. Amservi tellimisel tehtud uuringu valimiks oli 500 vastajat üle Eesti vanuses 15-74 aastat.

Kontsern esindab Toyota, Opeli, Chevrolet', Hyundai, Peugeot', Lexuse ja Saabi kaubamärke. Amserv müüs 2011. aastal 4364 uut ja kasutatud autot ning ettevõtte järelteeninduse külastuste arv ulatus üle 120 000. Amservis töötab 480 inimest.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD