Tarbijakaitse: kassa ja saali hinnad ei ühtinud veerandil ostudest

Tarbijakaitseamet tegi mais hinnakontrolle 165 kaupluses ning avastas rikkumisi 39 poes, võrreldes eelneva sarnase kontrolliga langes eksimuste osakaal 34 protsendilt 23 protsendile.

7.-11. maini kontrolliti hindade ühtivust müügisaalis ja kassas kauplusekettide, näiteks Bauhofi, Grossi Toidukaupade, K-Rauta, Maxima, Prisma, Rimi ja Selveri poodides, teatas tarbijakaitseamet. Selleks tehti igas poes 25 tootest koosnev kontrollost.

Suurim hinnaerinevus tuli ilmsiks Kuressaare Säästumarketis, kus päevitussprei hinnaks oli müügisaalis märgitud 2,55 eurot, kassas oli hind aga 5,49 eurot. Tarbija kasuks oli suurim hinnaerinevus 2 eurot ja see ilmnes Pärnus Papiniidu Jyski kaupluses vaakumkottide puhul, mille hind saalis oli 3,99, kassas aga 1,99 eurot.

Võrreldes aasta algusega oli sel korral vähem eksimusi nii tarbija kahjuks kui ka tarbija kasuks. Esimesel juhul oli langus 20 protsendilt 16-le, teisel juhul oli langus 14 protsendilt seitsmele.

Trahve määrati hinnakontrolli käigus 560 euro ulatuses, pooleli on veel 14 menetlust.

Kui kassast läbilöödud hinnad ei vasta müügisaalis avaldatud hindadele, võib tarbija ostust loobuda ja raha tagasi küsida.

Ostutšeki võiks üle vaadata kassa juurest lahkumata, et võimalik probleem kohe avastada ja lahendada. Kui hinnapettus tuleb ilmsiks alles kodus, tuleks võimalikult kiiresti poodi tagasi pöörduda ja esitada pretensioon lepingust taganemiseks.

Sarnastest hinnapettustest tuleks kindlasti teavitada ka tarbijakaitseametit, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD