Mais pöörduti tarbijakaitsesse enim seoses vautšeriäriga

Tarbijakaitseameti poole pöörduti möödunud kuul enim seoses internetikaubandusega, 25 korral oli inimeste mure seotud vautšeritega.

Peamiselt tekitas inimestele probleeme vautšerite realiseerimine – kupongide eest lubatud tooted ja teenused jäid saamata, teatas tarbijakaitseamet BNS-ile.

Tarbijakaitse soovitas vautšeriostjal kontrollida vautšeriportaali usaldusväärsust, uurida, milline firma vautšeri alusel teenust või kaupa tegelikult pakub, lugeda läbi vautšeri kasutamise tingimused, uurida sarnase kauba või teenuse hinda ka mujalt ning küsida, kelle poole peab vautšerist taganemiseks pöörduma.

Tarbijakaitseametisse tulnud kõnede, päringute ja kaebuste üldarv oli mais 3488, mida on mõnevõrra vähem kui aprillis. Samas on ameti juures tegutseva tarbijakaebuste komisjoni istungite arv kasvanud: aprillis oli neid 25, mais 31.

Selle põhjuseks oli märtsis toimunud tarbijakaitseameti teavituskampaania, millega tuletati inimestele meelde nende seaduslikku õigust esitada puudusega kauba korral kahe aasta jooksul kauplejale pretensioon.

Esmalt avaldas kampaania mõju ametisse laekuvate kaebuste hulgale, nüüd on see mõju järellainetusena jõudnud komisjonini. Tarbijakaebuste komisjon on kohtuväline institutsioon, kus lahendatakse tarbijate ja ettevõtjate vahelisi vaidlusi, mis on juba läbinud menetluse tarbijakaitseametis.

Telefoninõustamisi tegi tarbijakaitse maikuus kokku 2481, vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 249, kontrolle teostas 582, ettekirjutusi tegi kaheksa, märgukirju 119 ning trahve tegi amet 53 kogusummas 3371 eurot.

Tarbija kaebuste osas võttis komisjon vastu 33 otsust, neist 21 tarbija kasuks.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD