VÕISTLUS • Pühapäeval peeti Võru spordihoones mudelautode võidusõidu viimane Võrumaa meistrivõistluste etapp, kus selgusid maakonna parimad mudelautode meisterdajad. Võistlus peeti kahes klassis: patareitoitel otse sõitvad mudelautod ja kaldteelt sõitvad mudelautod. Esimesel juhul pidid autod sõitma sirgjooneliselt põrandal kulgeval rajal umbes 15 meetrit aja peale. Kaldteelt startivate autode puhul võitis kaugemale sõitnud sõiduk.
Võru etapil olid patareitoitel mudelite puhul 16,25 meetri pikkuse distantsi läbimisel tublimad Peep Noorkõiv, Tauri Laanesaar ja Joosep Liiv (kõik Rõugest). Kaldtee mudelite puhul olid parimad Riho Tuusis, Talis Tamula (mõlemad Rõugest) ja Romet Pärnoja (Parksepast).
Üldkokkuvõttes saavutas patareitoitel mudelite puhul esikoha Rõuge põhikooli 8. klassi õpilane Tauri Laanesaar. Teiseks tuli sama kooli 8. klassi õpilane Joosep Liiv ja kolmandaks Krabi põhikooli 7. klassi õpilane Joosep Keel.
Kaldtee mudelite puhul saavutas kokkuvõttes esikoha Rõuge põhikooli 6. klassi õpilane Riho Tuusis. Teiseks tuli Vastseliina internaatkooli 5. klassi õpilane Raigo Tselištšev ja kolmandaks Parksepa keskkooli 6. klassi õpilane Romet Pärnoja.
Kokku osales võistlustel ligi 60 poissi, neist pooled osalesid kahel-kolmel etapil. Võistluste idee algataja ja korraldaja oli Rõuge, Krabi ja Parksepa koolide tööõpetuse õpetaja Kaido Kaas. „Minu arvates on lapsed ära unustatud,” põhjendas ta mudel-autode meistrivõistluste korraldamist. Tema väitel on osa autosid valminud Stokkeri iga-aastase mudelsõidukite konkursi jaoks, aga mitte kõik. Kui Stokkeri võistlusel valmivad autod üheks korraks, siis Kaasi idee oli autosid mitmel korral kasutada ja neid pidevalt täiustada. „See on nii-öelda „põlve otsas”-võistlus,” lisas ta.
Kokku peeti meistrivõistluste käigus neli osavõistlust, enne Võru veel Rõuges, Parksepas ja Vastseliinas. „Sellist autot polnud, mis oleks kogu aeg võitnud,” kirjeldas Kaas võistluse käiku. Pinge püsis võistlustel kuni lõpuni ja lastel silmad särasid. „Poistele läks asi väga peale ja nad hoidsid oma autosid väga,” märkis Kaas.
Kohtunikud olid võistlusel tööõpetuse õpetajad ise. Kokku osales võistlustel viis kooli: Vastseliina internaatkool, Vastseliina gümnaasium, Rõuge põhikool, Parksepa gümnaasium ja Krabi põhikool. Autod valmisid lastel tööõpetuse tundides. Lisaks Kaasile juhendasid lapsi Vastseliina gümnaasiumi õpetaja Geenart Nagel ja Vastseliina internaatkooli õpetaja Mainer Järvelill.
Võistluste tuleviku kohta ei osanud Kaas öelda, kas jaksab seda järgmisel aastal enam vedada. Mõte on korraldada edaspidi võistlus koos lätlastega, näiteks Aluksne ja Ape piirkondade õpilastega.
Võistluste tingimuste kohaselt võis sõidukitel kasutada kuni kuuevoldiseid pataresid, mitte akusid, kaldteel stardipaiga kõrgus oli üks meeter ja kallaku nurk 45°, mudeli valmistamisel võib kasutada erinevaid materjale, sõiduki ratasteks võis kasutada vanade mänguautode rattaid, kuid raam või kandev kere pidi olema enda valmistatud, sõidukit pidi vedama üks-kaks mikromootorit. Mõõtmed sõidukile polnud piiratud, mudeli võis ehitada üks õpilane või kuni kolmeliikmeline õpilasrühm, sõiduk ei tohtinud olla paljas „raam”, kere pidi olema disainitud.
Mudelautode meistrivõistluste sarja toetas Võrumaa Omavalitsuste Liit, kes pani välja karikad. Lisaks toetasid üritust: MTÜ Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liit, Krabi põhikool, Rõuge põhikool, Kaidur Kahu, Rõuge Pagar, Võru vald, OÜ Loodusreisid, Stokker ja Balti Logistika.