Maakonnalehed Lääne Elu, Meie Maa, Raplmaa Sõnumid, Vooremaa, Võrumaa Teataja ja Põhjarannik alustasid ühist reklaamimüüki, et koos efektiivsemalt tegutseda ja ühtlasi ennast ka kodumaistele reklaamiandjatele meelde tuletada.
Lehed alustasid ühist müüki, et efektiivsemalt tegutseda ja ühisel jõul jõuda paremini ka suuremate reklaamiandjateni, ütles Põhjaranniku peatoimetaja Erik Gamzejev BNS-ile.
Ta selgitas, et lehed katavad koos ära kuus maakonda, kus elab veerand miljonit Eesti inimest. "Kõik lehed eraldi on ju suhteliselt väikesed ja nii tekib üks suurem ühine müügiorganisatsioon," ütles Gamzejev. Ta lisas, et ilmselt on ka suurematel klientidel niimoodi lihtsam asju ajada, kui iga lehega pole tarvis eraldi suhelda.
Reklaami hakkavad müüma ühe hinnakirja järgi kõikide lehtede reklaamiosakonnad lehtede omavahelise kokkuleppe alusel. "Igaüks pakub seda ühispaketti," sõnas ta. Reklaamihind lähtub Gamzejevi sõnul lugejaskonna suurusest ja on igati konkurentsivõimeline, "muidu ei oleks asjal mõtet".
Konkreetseid sihte, et mil määral võiks ühine müük lehtede reklaamikäivet suurendada, pole Põhjaranniku peatoimetaja sõnul seatud. "Ma arvan, et see toob rohkem sisse kui seni," ütles ta.
Teine aspekt ühise müügi juures on Gamzejevi sõnul ka see, et maakonnalehed tuletaksid natuke rohkem ennast reklaamiandjatele meelde. "Kui me näeme tihtipeale, et Eesti tootjad näiteks reklaamivad mingeid tooteid ja kutsuvad Eesti inimesi üles tarbima kodumaiseid tooteid, siis see reklaamiraha läheb suures osas kas Vene meediakanalitele või Lääne kanalitele," ütles ta.
"Tegelikult on ju ka meil Eestis kodumaised ajalehed olemas, millel on täiesti arvestatavalt suur lugejaskond, paljud lehed on ka oma maakonnas number üks. Selle sõnumiga on igaühel eraldi raske mõjule pääseda, ühiselt on seda lihtsam teha," rääkis Gamzejev.