Amet: kauplused andsid kolmandikul ostudest ostjatele väärinfot

Tarbijakaitseameti üleriigilise kontrollostude aktsiooni käigus tehtud 839 kontrollostust 256 korral ehk kolmandikul ostudest andsid müüjad ostjatele pretensiooni esitamise õiguse ehk niinimetatud seadusliku garantii kohta väärinfot.

Tarbijakaitseamet alustas kontrollostude aktsiooniga mullu sügisel. Eksimuste osakaal oli märgatavalt suurem aktsiooni esimeses etapis, mis toimus mullu septembris-oktoobris. Siis tehti kontrolloste 366 ning osaliselt või siis täiesti vale infot andsid teenindajad 173 korral ehk 47 protsendil juhtudest, teatas amet.

Aktsiooni teine etapp toimus selle aasta veebruaris-märtsis ning kontrolloste tehti 473, eksimusi oli 83 ehk ligi 18 protsendil ostudest.

Teises etapis kontrollis amet ka neid kauplusi, kus esimesel korral rikkumisi ilmnes ja kus oli seetõttu juba selgitustööd tehtud. Lisaks toimus veebruaris ja märtsis teavituskampaania, mis keskendus tarbijate seaduslikule õigusele pöörduda kahe aasta jooksul puudusega kauba korral kauplusesse ja esitada pretensioon, mille tulemusel eksitava info osakaal aktsiooni teises etapis oluliselt vähenes.

Tartus Turu tänaval asuvas Novalux´is, Tallinnas Endla tänaval asuvas Taibulas, Tartus Riia tänaval asuvas Aprangas, Tallinnas Viru tänav 3 asuvas Eesti poes, Narvas Tallinna maantee 41 asuvas N-Trendis ja Tallinnas Endla tänav 45 asuvas Easy Travelis anti esimesele eksimusele järgnenud selgitustööst hoolimata ka teisel korral väärinfot.

Tarbijakaitseamet jätkab ostjatele esitatava info kontrollimist ka edaspidi oma tavapärase järelevalvetöö käigus.

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD