Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile maksukorralduse seaduse muudatused, millega luuakse 1. juuliks töötamisega seotud infot koondav register, kus isik tuleb registreerida enne tööle asumist.
Nagu BNS juba 9. augustil kirjutas, soovib riik registreerimisega vähendada ebaseadusliku tööjõu kasutamist ning kindlustada tööd tegevate inimeste sotsiaalsete tagatiste parem kaitse.
Töötaja registreerimiseks piisab ainult ühest elektroonilisest sissekandest. Nii pole enam eraldi vaja näiteks haigekassale töötajast teada anda, sest erinevate ametite info koondatakse registrisse, mis muudab hõlpsamaks andmete ristkasutamise.
Registri infotehnoloogia arenduskulu maksu- ja tolliametile on hinnanguliselt 400 000 kuni 600 000 eurot. Sellele lisanduvad arenduskulud, mis tuleb registriandmeid kasutavatel asutustel teha registriga liidestamiseks, ning süsteemi hoolduskulud. IT-arendamise kulud kaetakse ameti eelarvest.
Sotsiaalministeerium valmistab ette eelnõu ravikindlustuse, töötuskindlustuse, individuaalse töövaidluse lahendamise, puuetega inimeste sotsiaaltoetuste, riikliku pensionikindlustuse, riiklike peretoetuste, vanemhüvitise ja sotsiaalhoolekande seaduste muutmiseks.