Majanduskomisjon toetas energiajookide reklaami piiramist

Riigikogu majanduskomisjon toetas teisipäeval energiajookide reklaami piiramist ja saatis reklaamiseaduse muutmise eelnõu riigikokku esimesele lugemisele.

Majanduskomisjon toetas keskerakondlase Yana Toomi algatatud eelnõu seitsme poolthäälega. Vastu oli kaks ja erapooletuks jäi kaks komisjoni liiget.

"Otsus oli üllatav, sest kui me kevadel seda arutasime, jäi kõlama minister Juhan Partsi seisukoht, et energiajookide reklaami keelamine piirab ettevõtlusvabadust, ning et nende kahjulikkus pole tõestatud," ütles Toom BNS-ile.

Toomi sõnul võis majanduskomisjoni meelt muuta Tervise Arengu Instituudi (TAI) uuring. "Uuring avalikustatakse veel sel nädalal ja ma usun, et sellega suudetakse veenda neid, kellel on energiajookide suhtes veel kahtlusi," lausus Toom.

Majanduskomisjonis olid energiajookide reklaamimise keelustamise vastu reformierakondlased Kalev Lillo ja Kristen Michal. "Lillo rääkis vana juttu pesuvalgenditest ja muudest asjadest, mida kõike annab valesti kasutada," rääkis Toom, kelle sõnul pole vastaste argumendid muutunud. "Räägiti, et jooke pole uuritud ja nende kahjulikkus tõestatud. Tõesti pole olemas konkreetselt energiajooke puudutavat uuringut, küll aga on piisavalt uuritud jookides sisalduvat kofeiini."

Hääletusel erapooletuks jäänud isamaaliitlane Tõnis Palts ütles BNS-ile, et ühelt poolt jookide reklaami keelamine piirab tõepoolest ettevõtlusvabadust, kuid teisalt on nende kahjulikkus selge. "Minu jaoks on see eetikaküsimus," lausus Palts.

Toom avaldas lootust, et reklaamiseaduse muutmise seadus läbib neljapäeval riigikogus esimese lugemise.

Kui riigikogu reklaamiseadust muudab, ei tohi energiajooke reklaamida enam õppeasutustes ega nende lähedal, spordi-, tervishoiu-, ega kultuuriasutustes. Sisuliselt hakkaksid energiajoogi reklaamile kehtima samad piirangud, mis praegu kehtivad alkoholi reklaamimisel.

Eelnõu kohaselt peab energiajoogi reklaam sisaldama hoiatavat teksti: "Kõrge kofeiini ja tauriini sisaldus. Ei ole soovitatav lastele, rasedatele ega rinnaga toitvatele naistele." Hoiatus peab tavalise tähelepanu juures olema märgatav, arusaadav ja selgelt eristatav muust teabest.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD